• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403032516738
  • منبع : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده کل سپاه: مصونیت‌بخشی به جوانان در مقابل تهدیدها از رسالت‌های سپاه است

فرمانده کل سپاه: مصونیت‌بخشی به جوانان در مقابل تهدیدها از رسالت‌های سپاه است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی‌ از رسالت‌های اصلی سپاه مصونیت‌بخشی به نسل جوان در مقابل تهدیدات و آسیب‌هایی است که جسم و جان، هویت، شرافت و عزت نفس و کرامت او را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، آیین افتتاح مرکز چند منظوره شهید زیادیان با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیرضا فخاری استاندار تهران، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین اظهار کرد: بازدید امروز ما از این مرکز جنبه‌های تلخ و بسیار شیرینی داشت؛ تلخ از این جهت که این بلای خانمان‌سوز و ویران‌گر موادمخدر توانسته بر بخشی‌ از جامعه جوان ما نفوذ کند و آنها را از شرایط یک زندگی سالم محروم نماید.

وی گفت: این برای ما قابل تحمل نیست چراکه ما در فرهنگ اسلامی و ملی با این شعر زیبای شاعر گرانقدر تاریخ که «بنی آدم اعضای یکدیگرند ...» زندگی می‌کنیم و اگر بر یک عضو، حتی یک عضو جامعه مشکلی یا نقصی و زخمی وارد شود همه پیکره ملت ایران احساس درد می‌کنند چراکه ما با قلب‌هایمان با هم پیوند داریم و اعضای یک پیکره واحد هستیم و هیچکس در این سرزمین بدون احساس آرامشِ مردم احساس آرامش ندارد و همه ما در مقابل این مخاطرات مسوول هستیم و باید مسئولانه عمل کنیم.

فرمانده کل سپاه افزود: جامعه‌ای پویا، رشید، صاحب حرکت و رشد است که جوانان آن سالم، صالح، پویا، خلاق، پرتحرک و پرانرژی باشند و جامعه‌ای می‌تواند در مقابل تهدیدها و جنگ‌ها و آسیب‌ها بایستد که پیکره جوان آن کارآمد، پرطراوت، سالم و با نشاط باشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: مواد مخدر عامل سست‌شدن روح اراده، قوت ذهنی، قوای جسمی و روح معنوی انسان‌ها می‌شود و بنیادهای خانواده را سست و انسان را از زندگی محروم و قوه ذهن انسان را تخدیر می‌کند و از انسان موثر که می‌تواند دنیا را تغییر دهد انسانی بی‌اثر می‌سازد.

وی تصریح کرد: هر یک جوان می‌تواند آینده جهان را تغییر دهد و منشاء جریانی قوی برای پیشرفت جامعه باشد؛ یک جوان معادل همه جوانان است و احیای یک نفر و بازگردان آن به زندگی معادل احیای کل بشریت است و قتل یک انسان اگر بدون حجت شرعی باشد معادل قتل همه انسان‌هاست.

فرمانده کل سپاه گفت: انسان، زیباترین مخلوق عالم هستی است؛ او نیکوترین و زیباترین و درخشنده‌ترین جلوه آفرینش است و این پدیده (اعتیاد) خطری جدی بر شاکله انسانی و جامعه است و باید با آن مبارزه کرد و همان‌طور که مقابل تهاجم دشمن خارجی و فرهنگی و تحریم، مقاومت و ایستادگی می‌کنیم باید مقابل آن بایستیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: یکی‌ از رسالت‌های اصلی سپاه مصونیت‌بخشی به نسل جوان در مقابل تهدیدات و آسیب‌هایی است که جسم و جان، هویت، شرافت و عزت نفس و کرامت او را تهدید می‌کند؛ انسان یک هویت جسمانی نیست و ترکیبی از جسم و روح الهی است و ترکیب روح و جسم، یک انسان کامل را شکل می‌دهد و یکی‌از هدف‌های ما این است که جوانان را از این خطر جهانی و خانمان‌سوز نجات دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان از هر زاویه‌ای تلاش دارند جوامع را با ترویج اعتیاد و ابتذال و دور نگه‌داشت از حقیقت زندگی، زوال و فروپاشی را در شخصیت جوانان ایجاد و آنها را با بحران شخصیت روبه‌رو کنند و خانواده را سست و فرپاشند و نعمت زندگی شیرین را از مردم بگیرند و ما برای این پدیده باید برنامه داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه افزود: آنچه امروز در این مرکز مشاهده کردیم حکایت از یک ایمان و باور مستحکم و همت و دلسوزی بیش‌از اندازه و فداکاری برای نجات انسان‌ها و وفاداری به اصول و تجلی احساس عمیق برای نجات هم بود و این اردوگاه با فضای زیبا و مجموعه کارگاه‌ها و استراحتگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و درمانگاه‌ها توانسته فضایی را برای بازگشت جوانان به زندگی فراهم کند و نشان دهد که هیچ انسانی در این جامعه مورد غفلت واقع نمی‌شود و نظام اسلامی به همه انسان‌ها و به جسم و جان و سلامت انسان‌ها می‌اندیشد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: وقتی انسان‌هایی این‌چنین دلسوز هست و به انسان درمان و آموزش ارائه می‌دهد و برای آنها زمینه اشتغال فراهم می‌کند و با خانواده‌های آنها مرتبط است و از تحقیر شخصیت جلوگیری می‌کنند و کار بسیار مشکل را سهل می‌کنند و از زندگی و سلامت خود می‌گذرند باید دانست که واقعا این کارها جز برای خدا نیست و کسی جز برای رضای خدا این کار را نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha