• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032516937
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشارکت در انتخابات تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

مشارکت در انتخابات تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان مشارکت در انتخابات را تداوم گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات، تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است و باید در انتخابات شایسته‌ترین فرد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد، انتخاب کنیم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد اصلی داریم یکی مشارکت حداکثری و یکی انتخاب شایسته‌ترین فرد.

وی با بیان اینکه پایه اصلی جمهوری اسلامی ایران، بر مردم نهاده شده و اقتدار این کشور به واسطه مردم است، افزود: حضور و مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند و این ملت در جهان عزیز است و با اتکا به توان داخلی خود، پیشرفت را رقم می‌زنند.

شاهرخی اظهار کرد: افزایش مشارکت در انتخبات نشان دهنده مقبولیت نظام است که این مقبولیت تحریم دشمن را بی‌اثر می‌کند و امید در دل دوستان ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کشور ما کشوری است که به جهت دینی و مذهبی متنوع است و مشارکت حداکثری در این تنوع، ایجاد وحدت می‌کند و سبب می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی شکل بگیرد، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی که دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم است بر افکار و اندیشه‌ها حاکم شده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) با جهاد علمی و فرهنگی، نخبگانی را تربیت کرد که اسلام ناب را به خوبی ترویج دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روز عرفه دعای عرفه در کشور ما و در استان لرستان قرائت می‌شود و دل ها را مالامال از معنویت می‌کند، افزود: در روز عید قربان کنگره حج شکل می‌گیرد و حاجیان با ذبح قربانی، دلبستگی خود را به امور مادی از بین برده و نشان می‌دهند دل‌بسته امور معنوی هستند و در این روز هر کسی که می تواند قربانی نماید.

وی اضافه کرد: موسسه ملی مرهم متشکل از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان رایگان عمل جراحی لب و کام کودکان وارد استان ما شدند و در سه روز ۳۰۰ نفر را جراحی می‌کنند و بیمارانی که از دورترین شهرها خود را به این استان رسانده تا از این فرصت برای درمان استفاده و برخی از پزشکان برای خدمت‌رسانی از خارج کشور آمده بودند و روحیه خدمت این افراد غیرقابل توصیف است.

شاهرخی با بیان اینکه جمع زیادی از جامعه پزشکی ما خدمت‌گزارانی با سخاوت هستند و این جمع که با موسسه مرهم همکاری می‌کنند افرادی متواضع و خوش اخلاق هستند که روحیه خدمت در میان این افراد موج می‌زند، گفت: باید این روحیه تواضع را در میان همه اقشار مختلف مردم تقویت و گسترش داد و همین صفات اخلاقی است که همبستگی ملی را در میان جامعه رقم زده و سبب شده ما در طوفان حوادث در مقابله با نظام سلطه، خود را از آفت‌ها حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه گفت: صاحبان خانه‌ها در گرفتن اجاره، انصاف را نسبت به مستاجران رعایت کنند و کسانی که رهن و اجاره را چند برابر کند به دور از انصاف است و کسانی که با خدا داد و ستد می‌کنند خدا او را ممتاز می‌کند و پاداش می‌دهد و اگر اسراف کم شود و نودوستی تقویت شود، می‌توان کمک کرد.

شاهرخی گفت: اگر افراد توانمند خمس و زکات را به درستی پرداخت کنند دچار کاستی نمی‌شویم و در این مقطع لازم است که همه به هم کمک کنیم و از هزینه‌های اضافی برای کمک به نیازمندان استفاده شود.

وی اظهار کرد: شهادت چهار فرزند در دفاع از نهضت امام خمینی(ره) در روز ۲۶ خرداد بود و همچنین سالروز شهادت شهید چمران که به‌عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده که این عزیزان می‌توانستند زندگی مرفهی داشته باشند ولی در مسیر دین و انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha