• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403032516963
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به برنامه تبلیغاتی کاندیداها

جبار کوچکی‌نژاد: برنامه کاندیداها برای کوچک کردن دولت چیست؟

جبار کوچکی‌نژاد:  برنامه کاندیداها برای کوچک کردن دولت چیست؟

نماینده رشت در مجلس با اشاره به برنامه تبلیغاتی یکی از کاندیداها در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که موضوع آن برنامه هفتم توسعه است

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری به ارائه دیدگاه های خود درباره برنامه هفتم توسعه پرداخت.

او گفت که برنامه دولت خانواده در راستای تحقق برنامه هفتم خواهد بود و هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است این برنامه را در دستور کار قرار دهد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین بیان کرد که مدل حکمرانی ما باید در نظام اداری تغییر پیدا کند و هوشمند شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این وعده را هم مطرح کرد که در صورت تشکیل دولت خانواده، نرخ تورم را تک‌رقمی می‌کند.

او تاکید داشت که دولت باید بتواند مسائل مالی خود را متناسب با منابع خود انجام دهد.

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: منابع گسترده نفت و گاز برای تولید ثروت، ارزش افزوده و افزایش اشتغال مصرف شود. برای هر خانواده بسته انرژی در نظر گرفته میشود و علاوه بر یارانه این موضوع نیز به خانواده ها اختصاص داده می‌شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از صحبت های شب گذشته قاضی زاده هاشمی گفت: در وهله اول باید کاندیدها، اعضای کابینه خود و چگونگی اجرای برنامه هفتم را تشریح کنند؛ یکی از این موارد مهم ناترازی انرژی است که در صورت اصلاح این وضعیت می توان به منابع عظمیی دست پیدا کرد.

وی با طرح این پرسش که برنامه کاندیداها برای کوچک کردن دولت چیست؟ گفت: بزرگ بودن دولت به معنای بروکراسی زیاد در انجام کارهای مختلف است؛ نمونه آن را می توان در اجرای تبصره ۱۸ بودجه دید که بعضا ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار یک‌سال طول می کشد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «کاندیداها برای اقتصاد مردمی و شفاف شدن عرصه اقتصاد چه برنامه ای دارند»، افزود: در طول سالیان گذشته دولت ها بزرگ و فربه شدند؛ سوال این است که آیا کاندیداها می توانند این دولت را کوچک کنند و بهره وری را افزایش دهند؟

کوچکی‌نژاد در جمع بندی گفت: آقایانی که در دولت بودند چنین کاری نکردند که یکی در بنیاد شهید و شهرداری و یا جاهایی دیگر بوده است پس صراحتا توضیح داده شود چه برنامه ای برای کوچک کردن دولت دارد و با تحقق آن دارند. 

کوچکی نژاد همچنین بیان کرد:شب گذشته آقای قاضی زاده توضیح نداد که چه برنامه مشخصی برای اجرای برنامه هفتم، افزایش بهره وری و رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد دارد و در نهایت ضعف های احتمالی برنامه را چطور می خواهد اصلاح کند؛ انتظار می رود به این موارد پاسخ داده شود.

پیش از این نیز دو نماینده فعلی و سابق مجلس در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با ایسنا بر لزوم وجود برنامه مشخصی از سوی کاندیداها برای اجرای احکام برنامه هفتم توسعه تاکید کرده بودند.

مهرداد لاهوتی نماینده مجلس دوازدهم   گفت که قانون برنامه هفتم مسیر کشور را در پنج سال آینده مشخص کرده است لذا کاندیداها باید درباره برنامه‌هایشان برای تحقق آن به خصوص در موضوع  رشد اقتصادی ۸ درصد توضیح دهند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس یازدهم نیز از کاندیداها خواسته بود که درباره برنامه شان برای افزایش منابع در جهت اجرای احکام برنامه هفتم توضیح دهند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha