• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032517048
  • خبرنگار : 50194

استاندار مازندران:

پیگیر طرح‌های نیمه تمام شهرستان نور هستیم

پیگیر طرح‌های نیمه تمام شهرستان نور هستیم

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: پیگیری طرح‌های نیمه تمام همچون کمربندی و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور در اولویت سفر ما قرار داشت.

یوسف نوری امروز ۲۵ خرداد در سفر یکروزه به شهرستان نور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازدیدهای ما در حوزه پسماند به دستور رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی است، اظهار کرد: روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله وارد سایت پسماند شهرستان نور می‌شود و تقریبا چرخه کار همچون جداسازی، تولید کود، بازیافت، تصفیه شیرابه با اصول زیست محیطی کامل است.

استاندار مازندران افزود: پسماندهای سنگین و غیرقابل تجدید که دفن می‌شود را می‌توان برای صنایع سیمان استفاده کرد که باید برنامه ریزی صورت گیرد و در این راستا دانشگاه محیط زیست تهران طرحی آماده کرده که فواید زیادی دارد.

وی به مزیت استفاده از پسماندهای سنگین در صنایع سیمان اشاره کرد و گفت: کمتر سوختن مازوت، افزایش غنای محصول کارخانه سیمان و تصرف نکردن عرصه‌ها توسط زباله‌های غیرقابل تجدید از مزایای آن است.

نوری ادامه داد: برای تصفیه شیرابه باید ظرفیتی ایجاد شود تا مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد که نیازمند تامین مالی است و ما با  کمک نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی این مهم را انجام خواهیم داد.

پیگیر طرح‌های نیمه تمام شهرستان نور هستیم

استاندار مازندران با اشاره به سایت پسماند شهرستان نور یادآور شد: این مجموعه می‌تواند الگویی برای تمام شهرستان‌ها باشد تا موضوع مدیریت پسماند حل شود اما مهمترین مسئله تفکیک زباله از مبدا است که مقرر شد مدیرکل محیط زیست با کمک انجمن‌های دوستدار محیط زیست و رسانه‌ها گفتمان سازی را شروع کند تا شهری بدون زباله داشته باشیم.
نوری در ادامه سخنان خود در خصوص گلخانه ۱۰ هکتاری واقع در شهرک امام چمستان گفت: باید زمینه را برای سرمایه گذار جهت تولید بیشتر و فروش بهتر فراهم کنیم.

وی افزود: مازندران که قطب گل‌های تزئینی گلخانه‌ای است زمینه صادرات دارد و در این راستا جهاد کشاورزی می‌تواند با ایجاد پایانه جدید برای سایر شهرهای استان و بازار گل و حتی کشورهای دیگر گل ارسال کند.

استاندار مازندران در خصوص بازدید انجام شده از شهرک صنعتی شهرستان نور گفت:  اختلافی بین اوقاف و صاحبان صنایع در شهرک صنعتی چمستان وجود داشت که مقرر شد منابع طبیعی و اوقاف باهم به توافق برسند و این موضوع را حل کنند.

نوری در خصوص بازدید از شرکت تولید البسه پزشکی در اتاق عمل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولید کننده بخشی از مواد اولیه‌ای که وارد می‌کند به صورت ارزی است، حتما باید صادرات داشته باشد، لذا پیشنهاد شد که شرکت شهرکهای صنعتی زمینه صادرات را برای این تولیدکننده‌ فراهم کند.

پیگیر طرح‌های نیمه تمام شهرستان نور هستیم

وی ادامه داد: همچنین در داخل استان هم با توجه به وجود ۷ هزار تخت بیمارستانی می‌توان از ظرفیت همین تولید کننده که با کیفیت بالا البسه‌های پزشکی اتاق عمل را تولید می‌کند، استفاده کرد.
استاندار مازندران در مورد مرتفع‌ترین برج مسکونی ایران (ادیما) گفت: سرمایه گذار کار خیلی خوبی را انجام داده و حتی تلاقی آن با  فرهنگ و هنر و تمدن هم بسیار جالب است.

نوری یادآور شد: دولت سیزدهم بر آن بود تا مشکلات پیش پای تولید کنندگان را بردارد و با مردم مشکلات را حل کند؛ چرا که اگر ما عرصه را باز کنیم جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار مازندران در سفر یکروزه خود به شهرستان نور پس از ورود به همراه فرماندار شهرستان، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی وهیات همراه با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس برای ادای احترام و تجدید میثاق با شهدا برای غبارروبی و عطر افشانی به گلزار شهدای نور رفت.

نخستین بازدید استاندار مازندران، فرماندار شهرستان و هیات همراه از سایت زباله شهرستان نور(منطقه آلیمالات) بود و پس از آن از شرکت تولیدکننده البسه یکبار مصرف شهرک صنعتی چمستان نیز بازدیدی به عمل آورد. 

پیگیر طرح‌های نیمه تمام شهرستان نور هستیم

بازدید از مجموعه گلخانه‌ای ۱۰هکتاری، کمربندی نور-رویان، پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و پروژه گردشگری ادیما از دیگر بازدیدهای استاندار مازندران در شهرستان نور بود.

حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان نور هم در برنامه‌های استاندار مازندران قرار داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha