• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032517058
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان: 

مدل‌سازی در حکمرانی دریامحور با استفاده از تجربیات جهانی امکان‌پذیر است 

مدل‌سازی در حکمرانی دریامحور با استفاده از تجربیات جهانی امکان‌پذیر است 

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: باید برای فعال کردن اقتصاد دریا محور بتوانیم از تجربه‌های موفق کشورهای مختلف جهان بهره ببریم و مدل های آنها را در توسعه اقتصادی تحلیل کنیم. 

دومین جلسه بین المللی کارگروه اقتصاد دریامحور امروز جمعه ۲۵خردادماه، به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور وبیناری دکتر ماتسودا استاد دانشگاه ملی یوکوهامای ژاپن و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط با محوریت بررسی حکمرانی دریایی با تاکید بر جوامع محلی و ساختار سازی در ژاپن برگزار شد. 

استاندار هرمزگان در این جلسه توجه به تجربیات موفق کشورهای صاحب سبک در حوزه اقتصاد دریا را یکی از مهم ترین برنامه‌های کارگروه استان برشمرد و گفت: ما باید برای فعال کردن اقتصاد دریا محور از تجربه کشورهای مختلف جهان بهره ببریم و مدل های آنها در توسعه اقتصادی را تحلیل کنیم. 

مهدی دوستی با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص ژاپن و نحوه مدیریت بر حوزه دریا و حکمرانی این کشور در حوزه کلان اقتصاد دریا گفت: کلان مدل توسعه در ژاپن، سیستمی دیده شده یعنی مسئله اصلی را اقتصاد قرار داده و در زیرشاخه اقتصاد سایر مباحث را تعریف کرده است.

وی با اشاره به هماهنگی ویژه در حوزه اقتصادی ژاپن گفت: در مدل توسعه اقتصاد ژاپن، اولین کار گفتگو با مردم و جوامع محلی است و بطور همزمان به مسئله اقتدار حکمرانی نیز توجه دارند در این مدل مشارکت مردم در تصمیم سازی‌های توسعه اقتصاد دریا دیده می‌شود و صرفا دولت تصمیم گیرنده نیست که این مدل می‌تواند برای ما نیز الگو شود و از نظرات بخش خصوصی و جوامع محلی نیز در توسعه مسائل مرتبط با آن جوامع استفاده کنیم. 

به گزارش ایسنا، جلسه قبلی کارگروه توسعه دریامحور هرمزگان چهارشنبه ۲۳ خرداد با حضور وبیناری اساتید دانشگاه سوربن فرانسه برگزارشد در این جلسه نیز دکتر ماتسودا استاد دانشگاه ملی یوکوهامای ژاپن به صورت تفصیلی به بیان مدل توسعه اقتصاد ژاپن در حوزه دریا و حکمرانی دریایی با تاکید بر جوامع محلی و ساختار سازی در ژاپن پرداخت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha