• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032617175
  • خبرنگار : 50283

در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

جامعه نخبگان چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب دارد؟

جامعه نخبگان چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب دارد؟

ایسنا/گیلان یک مخترع اهل بندرانزلی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اجتماعی و قانونی همه اقشار است، گفت: انتظار جامعه نخبگانی از رئیس جمهور منتخب، توجه به تسهیل مسیر توسعه کشور و توجه به ظرفیت نخبگان و مخترعین در این راه است.

علی کاظمی تبریزی، مخترع برگزیده کشوری و جوان اهل بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وظیفه هر ایرانی شرکت در انتخابات اعم از انتخابات محلی تا انتخابات مهم کشوری به ویژه انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور است که پیش رو داریم.

وی افزود: ما مخترعین باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که اولویتش آبادانی کشور باشد و این مسئله با شعار به وجود نمی‌آید بلکه نیاز به عمل دارد و یکی از ظرفیت های رسیدن به توسعه و آبادانی‌ بیشتر، توجه به ظرفیت نخبگان و مخترعین است.

کاظمی تبریزی که در کارنامه خود دانشجوی نمونه دکتری دانشگاه آزاداسلامی در گروه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی در سال ۹۷، دانشجوی نمونه دکترای کل کشور در گروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در سال۹۸، انتخاب به عنوان مخترع برتر کشور در سال ۹۴ و تجلیل در مجلس شورای اسلامی و کسب جایزه علمی بنیاد البرز در سال ۹۹ را دارد، تصریح کرد: با مطالعه برنامه ها و اهداف کاندیداها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌توان فرد اصلح را انتخاب و سهم مهمی در توسعه هر چه بیشتر کشور داشت.

جامعه نخبگان چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب دارد؟

این پژوهشگر که متولد سال ۱۳۶۳ است، با بیان اینکه موفق به چاپ ۳۵ مقاله ISI و ISC همچنین مقالات همایشی بین‌المللی و ملی، ۱۱ اختراع و ۶ طرح پژوهشی اتمام یافته دارد، گفت: در حال حاضر مخترعین پس از انجام طرح‌های پژوهشی که دارای نوآوری در سطح جهان هستند، می‌توانند با ورود به سامانه اداره ثبت اختراع و با پر کردن اظهارنامه مراحل ثبت اختراع که فرایند پیچیده ای نیست، اثر را بارگذاری کنند تا پس از انجام مراحل مقدماتی برای داوری ارسال شود.

جامعه نخبگان چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب دارد؟

وی که اردیبهشت ماه امسال با اختراع چوب پلاستیک انعطاف پذیر با همکاری با دکتر مصطفی سفیدروح عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد، در اولین جشنواره ملی خلیج فارس در استان هرمزگان شرکت کرده بود، افزود: بنا به گزارش دبیر جشنواره ۳۵۰ اختراع از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۳۵ اختراع به مرحله نهایی راه پیدا کردند و ۱۳ اثر برگزیده شد که اختراع من نیز در بین این ۱۳ اثر برگزیده بود.

 کاظمی تبریزی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از جشنواره‌های منحصر به فرد از لحاظ کیفی و کمی و از سطح بالایی برخوردار بود، تاکید کرد: اختراعاتی که در این جشنواره شرکت کرده بودند قابلیت تولید و حتی صادرات داشتند.

 این پژوهشگر تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های اختراعات باعث پویایی علم و رشد اختراعات می شود و در نهایت می تواند زمینه ساز تبدیل علم به ثروت شود، ضمن اینکه می‌تواند روحیه پژوهشگران برای اختراعات بیشتر را افزایش دهد.

کاظمی تبریزی با اشاره به مزایای دیگر برگزاری جشنواره های اختراعات، تصریح کرد: علاوه بر عرضه اختراعات، در خلال حضور در فضای جشنواره ارتباط بین مخترعین به وجود می‌آید که می‌توانند از طریق همکاری‌های علمی، کارهای خوبی با مشارکت یکدیگر انجام و به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به اینکه امروز مخترعین کشور یکی از تاثیرگذارترین افراد جامعه هستند، افزود: هرچند با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نخبگان بخشی از این مشکلات مرتفع شده ولی هنوز مسئولین در سطوح میانی به این مسئله توجه ندارند و این باعث دلسرد شدن مخترعین می‌شود که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در ایجاد انگیزه بیشتر برای نخبگان، پژوهشگران و مخترعین مفید فایده باشد.

کاظمی تبریزی گفت: نخبگان و پژوهشگران با در نظر گرفتن مشکلات و کمبودهای کشور از طریق اختراعات می‌توانند سهمی در رفع این خلأها داشته باشند.

وی که تاکنون ۲ کتاب دانشگاهی و یک کتاب علوم اجتماعی به چاپ رسانده، تصریح کرد: کتابی که اخیراً به چاپ رساندم با عنوان استفاده از ضایعات پودر ماهی در کامپوزیت چوب پلاستیک بود که با هدف آسیب کمتر به محیط زیست منتشر شد، همچنین کتاب فرهنگ مصور صنایع چوب و کاغذ که توسط اساتید خادمی اسلام و ثمره‌ها از فارسی به انگلیسی تالیف شد و یک کتاب فرهنگی راجع به سبک زندگی امام رضا(ع) نیز منتشر کردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha