• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032617195
  • خبرنگار : 50560

مروری بر دستاوردهای حوزه سلامت قزوین در دولت «شهید جمهور»

مروری بر دستاوردهای حوزه سلامت قزوین در دولت «شهید جمهور»

ایسنا/قزوین یکی از مهمترین اولویت‌های شهید رئیسی، توجه به حوزه سلامت در مناطق محروم بود و یکی از مهم‌ترین تحولاتی که با پیگیری شخص شهید جمهور در حوزه سلامت صورت گرفت، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام است، در این مدت بالغ‌ بر ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور در اختیار مردم قرار گرفت.

دکتر عبدالله دیدبان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای بسیاری در سه سال خدمت «شهید جمهور» در حوزه سلامت استان قزوین، صورت گرفته است که نشان از اهمیت سلامت مردم در دولت سیزدهم دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد دولت در این زمینه پیشرفت ۹۰ درصدی سازه‌های بتنی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در فاز اول است. این پروژه پیش از سفر شهیدجمهور به قزوین کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بنابر قانون، پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی ندارند نمی‌توانند در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار بگیرند اما باتوجه به اینکه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، یکی از نیازهای اساسی استان در حوزه سلامت است، بالغ‌بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احداث فاز اول آن اعتبار مصوب شد و به پاس این مجاهدت با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین و تأیید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به نام مرکز آموزشی درمانی «شهید رئیسی» تغییر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: پیگیری جابه‌جایی و تجهیز بیمارستان جدید اعصاب و روان در استان با ظرفیت ۱۵۰ تخت و احداث ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهیدرجایی در هشت طبقه، از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه سلامت است که بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظرگرفته شده است. همچنین بیمارستان شهیدرجایی (مرکز ترومای استان) که قرار بود با حضور رئیس جمهور افتتاح شود؛ به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و هم اکنون به صورت شبانه روزی در سه شیفت در حال احداث است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، شاهد توسعه‌ در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان ولایت بودیم. افزایش تعداد دستگاه‌های MRI از یک دستگاه به چهار دستگاه در بخش دولتی افتتاح دستگاه سی‌تی‌آنژیو و سی‌تی‌سیمولیشن، تجهیز مرکز درمان ناباروری، افتتاح مرکز همودیالیز خیرساز و افتتاح بخش تالاسمی مرکز آموزشی درمانی ولایت بخشی از این اقدامات بوده است.

دیدهبان در ادامه بیان کرد: افتتاح مرکز اختلالات خواب کودکان در مرکز آموزشی درمانی قدس و افزایش کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی از هشت کلینیک به ۱۳ کلینیک در اقصی نقاط استان، از دیگر اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای معاونت‌های توسعه و درمان در دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت شهری اقبالیه، معلم کلایه، ارداق، مهرگان، هادی‌آباد، محتشم و معصومی‌فر در شهر قزوین، روستای مشعلدار، روستای خطایان شهرستان آبیک، روستای ماهین، روستای کهک، روستای شهرستانک، شهر اسفرورین، روستای رشتقون، شهر آبگرم با همت دولت سیزدهم صورت گرفته و طی سه سال گذشته بازسازی و تعمیرات اساسی برای ۲۰ واحد بهداشتی در سطح استان قزوین صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی قابل‌توجهی نیز در این زمینه صورت گرفته است. افتتاح پایگاه اورژانس جاده‌ای زوارک، افتتاح پایگاه عوارضی ۲، افتتاح پایگاه صفا، افتتاح پایگاه کلنجین، خرید ۲ دستگاه موتورلانس و الحاق یک دستگاه آمبولانس اهدایی کمیساریایی عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای شهر اقبالیه به همراه تجهیزات کامل بخشی از دستاوردهای دولت است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین از سه شرکت در سال ۱۴۰۰ به هفت شرکت در سال ۱۴۰۲، افزایش قراردادهای منعقد شده دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه از ۱۵ قرارداد به ۳۱ قرارداد در سال ۱۴۰۳، ساخت پایلوت ماده مؤثر داروی دیابتی که قبلاً وارداتی بوده است، بخشی از گزارش عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

دیدبان با اشاره به توسعه علوم در این دانشگاه، بیان کرد: افزایش تعداد محصول تجاری شده از پنج محصول به ۱۲ محصول طی ۲ سال اخیر، افزایش تعداد واحدهای فناور مستقر در دانشگاه از ۲۲ واحد در سال ۱۴۰۰ به ۵۵ واحد در سال ۱۴۰۲ و آماده‌سازی فضای فناوری دانشگاه با مساحت تقریبی ۸۰۰ مترمربع در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان اظهار کرد: راه‌اندازی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افزایش تعداد جایگاه‌های مرکز آزمون الکترونیک به ۲۰۰ جایگاه، تأسیس رشته و دانشکده داروسازی، تآسیس رشته کارشناسی ارشد برخی رشته‌ها ازجمله روانشناسی بالینی، پرستاری اورژانس، SDH، سلامت سالمندی و تأسیس مقطع دکترای پرستاری و همچنین نهایی شدن تأسیس مقطع فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین از دیگر اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دولت سیزدهم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha