• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403032617243
  • منبع : بازار

جاذبه‌های دیدنی کشور ایتالیا

جاذبه‌های دیدنی کشور ایتالیا

ایتالیا سرزمین شعرا، نویسندگان و نقاشان بزرگ، در جنوب اروپا قرار گرفته و بر روی نقشه ظاهری چکمه مانند دارد. این‌ که ایتالیا مقصد محبوب مسافران زیادی در طول سال است، دلایل متعددی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از قصران گشت، جاذبه‌ های دیدنی و خارق العاده این کشور زیبا می‌ تواند از علت های عمده سفرهای پی‌ در پی مردم به این سرزمین اروپایی باشد. تعداد نقاط گردشگری ایتالیا آن‌ قدر زیاد است که با یک بار شرکت در تور ایتالیا؛ قادر به دیدن تمامی جاذبه‌ های کشور ایتالیا نخواهید بود.

در این مقاله می‌ خواهیم جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا را مرور کنیم.

جزیره capri

کاپری جزیره‌ ای با مساحت کم که تحت نظر منطقه‌ی کامپانیا اداره می شود. در این جزیره، هتل های لوکس و مدرن و چشم انداز رو به دریا تجربه حیرت انگیزی برای مسافران خواهد بود. وجود این هتل‌ ها فراهم کننده شرایطی شد تا بسیاری از افراد مشهور جهان برای گذران تعطیلات خود راهی جزیره‌ کاپری شوند.

مسافران با ورود به این جزیره نخستین اقدامی که انجام می‌دهند رفتن به هتلی هست که از قبل رزرو کرده اند. در این جزیره زیبا، جاذبه‌ های خارق‌ العاده‌ ای وجود دارد که دیدن آن‌ ها می‌تواند خلق یک احساس بکر در دل مسافران باشد.

کم‌ترکسی وجود دارد که که با داشتن ویزای ایتالیا به جزیره‌ی کاپری بیاید و دیدن غار معروف آبی این جزیره را از دست داده باشد. برای بازدید از غار آبی جزیره، تور هایی در کنار این غار مستقر هست. این تورها با استفاده از قایق، امکان فرستادن مسافران به درون غار را مهیا می‌ سازند.

دریاچه ایسو

دریاچه از زیبایی‌ های محیط طبیعی به شمار می‌ رود. ایتالیا نیز بی‌بهره از این زیبایی نیست. چنانچه دیدن آب، دریاچه و دریا برای شما تلألؤ احساس شگرف هست، در سفر به ایتالیا این احساس شگفت، شکل خواهد گرفت؛ زیرا دریاچه ای زیبا به نام دریاچه ایسو در کشور ایتالیا وجود دارد.

برای بازدید از این دریاچه زیبا و گذراندن اوقاتی در کنار آن؛ باید منطقه لومباردی را هدف سفر قرار دهید. با ورود به منطقه لومباردی می توانید مسافران دیگری را ببینید که مانند شما تشنه‌ دیدن دریاچه‌ های خاص و زیبا هستند.

سازه پانتئون

پانتئون یک سازه تاریخی به حساب می‌ آید. سازه‌ های تاریخی همواره بازدیدکنندگان تخصصی مخصوص به خود را دارند. بازدید کنندگانی که گاها باستان شناس بوده یا افرادی که به آثار تاریخی علاقه دارند.

سفر به ایتالیا بدون بازدید شهر رم مثل خوردن برنج خالی بدون خورشت هست. رم بناهای تاریخی زیادی داشته که سازه پانتئون از معروف های این شهر می باشد.  سازه ای که گنبدی بزرگ داشته و در میان آن گنبد سوراخی قرار گرفته که نور مورد نیاز برای روشن شدن گنبد از درون آن سوراخ می گذرد. نقش این سوراخ در نام گذاری سازه موثر بوده است.

جاذبه‌های دیدنی کشور ایتالیا

آبشار کاسکاتا

آبشار کاسکاتا ایتالیا، آبشاری هیجان انگیز است. ارتفاع صد و شصت و پنج متری این آبشار شرایط را برای یک آبشار گردی هیجان انگیز فراهم می‌ کند. آبشاری که در پایین آن، رودخانه‌ ولینو قرار گرفته است. رودخانه‌ ای که عمق آب مناسبی داشته و به‌ دلیل پر آب بودن برق منطقه از آن تأمین می‌ شود.

جزیره سیسیل

سیسیل جزیره‌ ای بزرگ در قلب دریای مدیترانه و از سرزمین‌ های کشور ایتالیا می‌ باشد. این جزیره بزرگ در بر گیرنده چندین جزیره کوچک است. وجود معابد و کلیسای معروف پالرمو در این جزیره باعث شده  سیسیل به یک منبع هنری تاریخی تبدیل شود. علاوه‌ بر این، کوه‌ آتشفشانی اروپا که قله‌های بلندی دارد، در جزیره سیسیل واقع شده اند.

شهر میلان

مگر می‌ شود پا در قلمرو ایتالیا گذاشت و به شهر زیبای میلان سفر نکرد، میلانی که گنجینه‌ های با ارزش هنری در آن قرار گرفته است. گنجینه‌ هایی که نقاشی لبخند مونالیزای لئوناردو داوینچی از شاخص‌ های آن به شمار می‌ رود. علاوه‌ بر این، می‌ توان نقاشی شام آخر را در موزه میلان مشاهده‌ کرد.

ساحل آمالفی

کامپانیا را می‌ توان توریستی ترین شهر ایتالیا به حساب آورد. ساحل آمالفی از جاذبه‌ های دیدنی کامپانیا بوده و در جنوب غربی ایتالیا قرار می گیرد. خلیج‌ های زیبای این ساحل، وجود سنگ‌ های صخره‌ ای، بوستان‌ های لیمو و استراحتگاه‌ ها با ظاهری مدرن به زیبایی ساحل آمالفی افزوده است.

در امتداد این ساحل، شهر رویایی آمالفی قرار گرفته که رنگی بودن خانه‌ های آمالفی یکی از رازهای زیبایی خارق العاده این شهر می باشد.

ونیز

دریای بزرگ آدریاتیک زیر بنای شهر زیبای ونیز هست. این شهر معماری زیبایی دارد، آبشارهای زیبا، جاذبه‌ های تاریخی و مکان‌ های طبیعی، ونیز را به یک شهر حیرت‌ انگیز تبدیل کرده‌ است. از این مکان ها می توان میدان بزرگ شهر ونیز،  کلیسای سنت مارک  و پل ریتو را بیان کرد. شهری که کوچه‌ های آن را کانال‌ های آبی تشکیل داده و رودها خیابان های ونیز را ایجاد کرده اند. 

برای رفت‌ و آمد بین محله های ونیز و رفتن در کوچه‌ ها و خیابان‌ های این شهر؛ قایق‌ ها وسایل نقلیه مناسب هستند. مسافران علیرغم نظاره زیبایی های ونیز و کسب لذت از آن تجربه قایق سواری متعدد را در میان این شهر آبی خواهند داشت و این حکایت همان ضرب المثل یک تیر دونشان هست. ونیز شهر زیبای عاشقان هست عشاقی که لحظه‌ های عاشقانه خود را در این شهر زیبا ثبت می کنند.

جاذبه‌های دیدنی کشور ایتالیا

توسکانی

توسکانی منطقه‌ جنگلی ایتالیا می‌ باشد. این منطقه را درختان زیتون و پیچک‌های انگور پوشش داده‌ اند. علاوه‌ بر این درخت‌ های سایپرا جلوه‌گر زیبایی‌ های بیشتر منطقه توسکانی هستند.

ناپل

ناپل به‌ دلیل داشتن موزه‌ هایی که آثار تاریخی و هنری گذشتگان در آن نگه‌ داری می‌ شود یک شهر توریستی شلوغ به شمار می‌ آید. مسافرانی که به ناپل سفر می‌کنند حتماً در رستوران‌ های این شهر خوردن پیتزا و اسپاگتی را یک‌ بار تجربه می‌ کنند. تهیه و سرو این غذا ها در شهر ناپل به‌صورت کاملاً اصولی انجام می‌ شود. تاکید بر تازه بودن مواد اولیه‌ از شاخص های پخت این غذاها می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha