• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403032617257
  • خبرنگار : 50659

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی:

مدارس بهترین مکان برای کشف استعداد و پرورش بچه مرشد است

مدارس بهترین مکان برای کشف استعداد و پرورش بچه مرشد است

ایسنا/اردبیل رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مجمع انتخاباتی هیات ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: مدارس بهترین مکان برای کشف استعداد و پرورش بچه مرشد است.

دکتر مهر علی باران چشمه ، ۲۶ خرداد با بیان اینکه امروز در ورزش ما جوانمردی و پاک دستی و مرام پهلوانی گم شده است، گفت: وظیفه امروز ما ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی است به همین دلیل چشم و نگاه دیگران به این ورزش است زیرا زورخانه‌ها به عنوان نور خانه محل تزکیه نفس است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ادامه اظهار کرد: نام اهل بیت در این ورزش جاری و ساری است به همین خاطر باید قدر این ورزش را بدانیم و در راستای تعالی این ورزش و تربیت مربیان و مرشدان و داوران و ورزشکاران این رشته تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی گفت: برای ترویج این ورزش لازم است از مدارس شروع کنیم و تاکنون کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته بطوریکه در تهران حدود ۱۰۰۰ بچه مرشد پرورش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مجمع ضمن عرض تبریک به رئیس جدید هیأت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان گفت: با انتخاب سردار غلامحسین محمدی اصل به عنوان رئیس این هیات زمینه برای پیشرفت این ورزش فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای ارتقای سطح ورزش در استان ، سطح هیات های ورزشی را با حضور افراد متخصص و کارآمد ارتقا خواهیم داد.

پهناور گفت: ورزشی که مسائل اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی در آن مورد توجه است ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است به همین علت اکثر فعالیت های فرهنگی ما در زورخانه ها اجرا می شود و برای تعالی این ورزش زیر ساخت های لازم را ایجاد خواهیم کرد.

سردار محمدی اصل رئیس جدید هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه پهلوانان واقعی شهدا هستند، گفت: ورزش پهلوانی ورزش مردانگی و جوانمردی است و ما امروزه وظیفه داریم برای رشد وتعالی این ورزش اصیل باستانی که ریشه در فرهنگ و مذهب ما دارد، قدم های اساسی برداریم.

وی افزود: در استان اردبیل با وجود پتانسیل های خوبی که این ورزش دارد اما در امر زیر ساخت ها کم کاری شده است. به عنوان مثال می بایست منابع لازم برای تکمیل زورخانه‌های خلخال و تجهیز زورخانه مشکین شهر اختصاص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha