• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403032617479
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم‌مرغ از کشور طی سال گذشته

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم‌مرغ از کشور طی سال گذشته

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر جهادکشاورزی در بهبود تولیدات دامی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۶ هزار تن صادرات در زمینه تخم‌مرغ انجام و بخش زیادی از نیاز کشورهای اطراف را در ارتباط با این زمینه تامین شد.

ابراهیم حسن‌نژاد ۲۶ خردادماه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تولیدکنندگان در همه حال لایق تقدیر هستند چراکه در شرایطی که همه عوامل همراه با بخش تولید نیست و تولیدکنندگان با مشکلاتی در این بخش روبرو هستند، مایحتاج و امنیت غذایی کشور را تامین می‌کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در بهبود تولیدات دامی با بیان اینکه در شرایط نامساعد اقتصادی تولیدکنندگان جزء زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، ادامه داد: لازم است با اقدامات فنی و ترویجی تولیدکنندگانی را که در رتبه پایین‌تر قرار دارند، به سمت پیشرفت و ترقی هدایت کرده تا این فاصله کم شود و تولیدات کشاورزی افزایش یابند.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین استان نسبت به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای کنند، عنوان کرد: توجه به تولیدکنندگان خصوصا کشاورزان موجب ترقی استان خواهد شد.

صادرات ۶۰۰۰ تن مرغ در کشور طی سال گذشته

حسن‌نژاد در خصوص اولویت‌های بخش تولید و زنجیره ارزش استان در راستای تولید حداکثری، بیان کرد: سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته روند تولید گوشت سفید پیشرفت خوبی پیدا کرد چراکه استمرار و ثبات در تولید در زنجیره صنعت موجب تولید مازاد و صادرات بیش از ۶۰۰۰ تن مرغ شد.

وی تولید حداکثری در بخش کشاورزی، بهبود زنجیره ارزش و دام را از اولویت‌های بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: بهره‌وری، ارتقا تولید، ایجاد سرمایه در گردش و حمایت از تولیدکننده از جمله مهم‌ترین نیاز و اولویت بخش کشاورزی است.

حسن‌نژاد ادامه داد: همچنین پیشرفت در حوزه دامپروری، تامین مالی تولیدکننده خصوصا در بخش دام نیز از مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید در سال جاری یک مرحله بالاتر از سال گذشته است، عنوان کرد: سال گذشته چالش خشکسالی موجب شد که به تولیدکنندگان آسیب جدی وارد شود و منجر به حذف بخش زیادی از دام مولد کشور شد که بخشی از تولیدکنندگان نتوانستند دام خود را حفظ کنند.

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ از کشور طی سال گذشته

معاون وزیر جهادکشاورزی در بهبود تولیدات دامی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۶ هزار تن صادرات در زمینه تخم‌مرغ انجام و بخش زیادی از نیاز کشورهای اطراف را در ارتباط با این زمینه تامین شد که با تلاش تولیدکنندگان این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای تولید فرآورده‌های لبنی بیش از دو میلیون تن شیر در کشور تولید شد، اضافه کرد: نقص‌های زیادی در زمینه صادرات شیر وجود دارد که اگر همه موانع صادراتی برداشته شوند، تولیدکنندگان بیش از این قادر به صادرات خواهند بود و امید است زمینه این کار فراهم شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه فعالیت ۱۱ استان کشور مبتنی بر دام‌پروری روستایی و گله‌داری است، افزود: دامپروری روستایی و گله‌داری شیوه‌ای بوده که در ادوار گذشته با این روش گوشت باکیفیت گوسفند را تولید می‌کردند که قابلیت رقابت با بسیاری از کشورهای اطراف را داشت.

اقدامات ناسازگار با توسعه روستایی

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه روستایی در چند دهه گذشته اقداماتی انجام شد که ناسازگار با تولید و توسعه روستایی است، تصریح کرد: خانه روستایی علاوه بر بخش سکونت‌گاهی دارای مکان‌هایی است که بخش تولید را هدایت می‌کند و محل نگهداری دام و گوسفند جدا بوده است و فرآوری محصولاتی همچون علوفه نیز در خانه‌های روستایی انجام می‌شد.

حسن‌نژاد با بیان اینکه روستا محل تولید است و روستاییان تولیدکنندگان زحمت‌کش جامعه هستند، گفت: لازم است به طرح‌های هادی و تهیه نقشه‌های جامع روستایی توجه ویژه‌تری شود.

وی با تاکید بر لزوم توقف اقدامات ناسازگار با تولید گفت: بهسازی و نوسازی منازل روستایی که لازم است با قوت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha