• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403032617537
  • خبرنگار : 50455

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

قم در اجرای پژوه فرآوری لجن پایلوت کشوری شد

قم در اجرای پژوه فرآوری لجن پایلوت کشوری شد

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، گفت: قم در اجرای پژوه فرآوری لجن برای استفاده در حوزه کشاورزی و تولید انرژی به عنوان پایلوت کشوری شد و نتایج آن برای کشور سودمند خواهد بود.

مهدی نظرزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب که امروز ۲۶ خردادماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: هفته صرفه جویی در مصرف آب، امسال با عنوان «آب، محور امنیت و ضامن توسعه» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: اولین برنامه دولت سیزدهم آبرسانی به 10 هزار روستا محروم بود؛ شاید در عمل آنچه مدنظر آیت‌الله رئیسی بود محقق نشد اما در نقاط مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام شد.

نظرزاده با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی قم با همت دولت سیزدهم محقق شد، عنوان کرد:  حوزه جمعیت شهری ۱۰۰ درصد تحت پوشش آب سالم قرار دارند و روستاها ۹۶.۲ درصد که در مقایسه با میانگین کشوری ۸۷ درصد است و لذا در حوزه روستاها شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات آب سرمایه گذاری خوبی داشتیم، یادآور شد: نابرابری در توزیع آب به دلیل استفاده در مصارف غیر شرب در برخی روستاها است؛ تامین آب بسیار پر هزینه و زمان بر است و باید تلاش کنیم مشکل توزیع آب در روستاهای بالادست را رفع کنیم و برداشت غیرمجاز را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: در حوزه انرژی پاک ۳.۸ مگاوات از آب انرژی برق تولید می‌کنیم؛ همچنین ۳۵۰ کیلووات از سلول‌های خورشیدی تولید می‌کنیم، لذا ۴۲ درصد برق مورد نیاز تاسیسات خودمان را تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخش فاضلاب و استفاده از پساب برای مصارف غیرخانگی مهم‌ترین مسئله در حوزه محیط زیست است، بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه قم ۶۰۰ هزار لیتر آب مورد نیار فضای سبز را از پساب تولید می‌کنند و دانشگاه باقرالعلوم هم در حال اجرایی کردن این طرح است.

نظرزاده تاکید کرد: قم در اجرای پژوه فرآوری لجن برای استفاده در حوزه کشاورزی و تولید انرژی به عنوان پایلوت کشوری شد و نتایج آن برای کشور سودمند خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد فاضلاب شهر قم برای ورود به تصفیه خانه از شهر خارج می‌شود؛ اما فاضلاب خام را در اختیار مجموعه‌ای که به آن نیاز دارند قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha