• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032617641
  • خبرنگار : 50214

برگزاری دوره آموزشی «گردشگری در دسترس» در یزد

برگزاری دوره آموزشی «گردشگری در دسترس» در یزد

ایسنا/یزد فعالان گردشگری به ویژه مدیران و کارکنان واحدهای گردشگری در قالب یک دوره آموزشی در یزد با اصول، ضوابط و الزامات دسترس‌پذیر کردن واحدها، اماکن و جاذبه‌های گردشگری جهت سهولت استفاده توسط افراد توان‌خواه، آشنا شدند.

گردشگری در دسترس (Accessible Tourism) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این نوع گردشگری به افرادی که دارای نیازهای خاص هستند از جمله افراد دارای معلولیت، سالمندان و کسانی که دارای محدودیت‌های حرکتی موقت هستند، اجازه می‌دهد تا بتوانند از تجربه‌های گردشگری لذت ببرند.

این نوع از گردشگری از حیث توسعه عدالت اجتماعی نیز حائز اهمیت است چرا که فراهم کردن امکانات مناسب برای همه اقشار جامعه باعث می‌شود که همه افراد، بدون توجه به محدودیت‌های جسمی بتوانند از حقوق برابر برخوردار شوند.

افزایش درآمد اقتصادی نکته قابل تامل دیگری در این نوع گردشگری است به نحوی که دسترسی بهتر به گردشگری می‌تواند تعداد بیشتری از گردشگران را جذب کند و این موضوع به نوبه خود باعث افزایش درآمدهای اقتصادی در صنعت گردشگری می‌شود.

گردشگری دسترس پذیر در بهبود کیفیت خدمات حوزه گردشگری نیز موثر است؛ ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات مناسب برای گردشگری در دسترس، به بهبود کلی کیفیت خدمات گردشگری کمک می‌کند و این امر می‌تواند تجربه بهتری را برای تمامی گردشگران به همراه داشته باشد.

تأکید بر گردشگری در دسترس باعث ترویج فرهنگ پذیرش و شمول در جامعه نیز می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد محیطی پذیرنده‌تر و محترم‌تر برای همه افراد می‌شود و همچنین گردشگری در دسترس به افراد کمک می‌کند تا سطح رضایت و رفاه خود را افزایش دهند زیرا می‌توانند بدون محدودیت‌های معمول، از تعطیلات و سفرهای خود لذت ببرند.

در واقع، اهمیت گردشگری در دسترس نه تنها در بهبود کیفیت زندگی افراد دارای نیازهای خاص است بلکه به توسعه پایدار و افزایش بازده اقتصادی در صنعت گردشگری نیز کمک می‌کند.

در همین راستا نیز کارگاهی دو روزه با عنوان «گردشگری در دسترس» به همت دانشکده گردشگری دانشگاه تهران و با همکاری وزارت میراث و یکی از موسسات آموزشی فعال در حوزه گردشگری یزد به صورت همزمان حضوری و مجازی در یزد برگزار شد که طی آن، فعالان گردشگری و به ویژه مدیران و کارکنان واحدهای گردشگری با اصول، ضوابط و الزامات دسترس‌پذیر کردن واحدها، اماکن و جاذبه‌های گردشگری جهت سهولت استفاده توسط افراد توان‌خواه، آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، یزد نخستین شهر گردشگری دسترس‌پذیر کشورمان است که با همکاری و تعامل مستمر نهادهای بخش خصوصی و دولتی موفق شده گام‌های اساسی در این زمینه بردارد و خدماتی همچون رمپ در ورودی اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری، اتاق مخصوص معلولان و افراد کم‌توان در هتل‌ها و سرویس‌های بهداشتی فرنگی مجهز به زنگ هشدار در تمام اماکن گردشگر محور را در بسیاری از مراکز اقامتی و گردشگری استان ارائه کند.

لازم به ذکر است که گردشگری برای افراد دارای معلولیت و سالمندان نوعی درمان محسوب می‌شود و این افراد گردشگری و سفر را به‌عنوان تفریح نمی‌دانند بلکه این اتفاق برای فرد معلول، حکم بازآوری و بازپروری روحی دارد و می‌تواند او را به خودباوری برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha