• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032617844
  • خبرنگار : 50618

استاندار مازندران:

وضعیت پسماند در شان استان مازندران نیست

وضعیت پسماند در شان استان مازندران نیست

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در بررسی وضعیت پسماند استان، گفت: وضعیت پسماند در شان استان مازندران نیست.

یوسف نوری در نخستین جلسه «کارگروه راهبردی مدیریت پسماند» در سال جدید بعدازظهر یکشنبه، ۲۶ خرداد در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، با یادآوری تاکید شهید ‌جمهور بر حل معضل پسماند استان اظهار کرد: امروز بازدید از سایت‌های دپو و تفکیک زباله و بررسی روند فعالیت آنها یکی از بخش‌های اصلی سفرهای شهرستانی ما است.

یوسف نوری اعلام فراخوان جذب افراد و شرکت‌های فعال در مدیریت پسماند را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات پسماند استان دانست و افزود: مدیریت پسماند قابلیت  برون‌سپاری دارد. عقد قراردادهای جداگانه توسط شهرداری‌ها با شرکت‌های مختلف در این حوزه، سبب چندگانگی در مدیریت می‌شود.

این مسئول میزان پسماند مازندران را انبوه خواند و گفت: فراخوان لازم برای جذب افراد و گروه‌های دارای اهلیت به تسریع حل مشکل و مدیریت اصولی کمک می‌کند.

استاندار مازندران به سگ‌گزیدگی اخیر و مرگ افراد در استان اشاره کرد و افزود: باید از روش‌های متفاوت و اثرگذار دنیا برای مدیریت مسائلی از این دست استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تفکیک زباله از مبدا باید با همکاری نهادهای گوناگون در قالب روستا و شهر بدون زباله آموزش داده‌ شود.

نوری افزود: از ظرفیت دانشجویان محیط‌زیست، مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی و دهیاران برای بازیافت و مدیریت پسماند استفاده کنیم.

سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه پسماند در استان گفت: کاهش زباله از مبدا امری مغفول اما مهم است.

عبدالرضا دادبود افزود: کاهش خروجی زباله به کاهش هزینه می‌انجامد. دو دهه درگیر سایت‌های زباله هستیم و همچنان با این معضل دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید در شیوه‌های تامین مالی تجدیدنظر در قالب فروش اوراق مشارکت، مولدسازی و مانند آن انجام شود تا اهداف این حوزه با سرعت بیشتری محقق شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha