سیاوش محمودی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به بازدید روز گذشته اعضای شورا از پروژه قطار شهری اظهار کرد: قطعا بعد از گذشت این مدت از فعالیت این دوره شورا، مردم انتظار دارند در مورد اقدامات انجامشده در خصوص این پروژه توضیحات ارائه شود.
وی افزود: یکی از موضوعات مانع آغاز عملیات اجرایی این پروژه، ابلاغ فسخ قرارداد این پروژه با شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز بود اما به دلایل مختلف، پیمانکار شکایت کرد و روند وارد مراحل قضایی شد که با پیگیریهای مختلف و با وجود مقاومتها در این خصوص، در نهایت خلع ید پیمانکار صادر شد.
خط اول متروی اهواز ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار در حال همراهی برای تحویل کارگاهها به کارفرما است. از سوی دیگر بحث انتخاب پیمانکار جدید به جای خوبی رسیده و مجددا مشاور در حال ارزیابی و برآورد به روز پروژه است. طبق برآورد جدید مشاور، برای اجرای خط اول متروی اهواز به طول ۲۳ کیلومتر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
محمودی گفت: بر اساس پیشنهادها و بررسیهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که فاز یک و دو این خط با چهار ایستگاه به مدت دو سال اجرا و راهاندازی شود. اسناد مناقصه آماده شده است و شهردار اهواز اعلام کرده است که به زودی تفاهمنامه عملی میشود. بنابراین انتظار میرود این کار به سرعت انجام شود تا ثمره اقدامات این سالها به نتیجه برسد.
![برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط اول متروی اهواز](https://cdn.isna.ir/d/off/khouzestan/2024/06/24/3/63077761.jpg?ts=1719208611541)
برآورد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای دو فاز از خط اول مترو
وی عنوان کرد: برآورد میشود برای تکمیل فاز یک و دو خط اول مترو از فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران اهواز با چهار ایستگاه در فرودگاه، میدان چهارشیر، میدان سلمان فارسی و میدان هجرت (راه آهن)، ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهر اهواز، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اوراق مشارکت برای اجرای این دو فاز پیشبینی شده است و انتظار میرود شهردار طبق وعده خود به زودی این پروژه را اجرایی کند.
پیمانکار بعدی پروژه متروی اهواز چه شرکتی خواهد بود؟
وی افزود: با شرکتهای مختلف برای ادامه کار متروی اهواز مذاکره داشتیم. خیلی منتظر قرارگاه خاتمالانبیا بودیم و پیگیریهای متعددی برای رسیدن به توافق با این شرکت داشتیم اما به نتیجه نرسید. اکنون با شرکتهای دیگر که نهادهای دولتی و غیردولتی هستند در حال مذاکره هستیم و امیدواریم امسال و در وعده دادهشده، عملیات این پروژه آغاز شود و در مدت دو سال به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام
نظرات