علیرضا نثاری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شهرستان نهاوند از وضعیت نامناسبی در حوزه راه برخوردار است، افزود: متاسفانه کار در این حوزه زیاد است که انتظار میرود اعتبارات لازم برای تکمیل پروژهها به این شهرستان اختصاص یابد.
نثاری با بیان اینکه محور نهاوند_ کرمانشاه از محورهای پرتردد و حادثهخیز شهرستان است، تصریح کرد: با وجود عبور ۲۵ درصد از زائران عتبات از مسیرهای ارتباطی نهاوند و حجم بالای تردد در آنها متاسفانه محور ارتباطی نهاوند از سهراهی بروجرد تا سهراهی کرمانشاه که در حوزه راههای نهاوند قرار دارند به عنوان راه فرعی اعلام شده است این در حالیست که با توجه به حجم بالای تردد در این محورها تعداد سوانح جادهای نیز زیاد است.
نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس با بیان اینکه محور نهاوند به کرمانشاه باید به عنوان راه اصلی ارتقا و توسعه پیدا کند، اضافه کرد: محور نهاوند _ کرمانشاه به عنوان راه اصلی باید ارتقا و توسعه یابد تا منجر به تردد راحت مسافرین و زائران عتبات شود.
نثاری یادآور شد: هفته گذشته از معاون وزیر راهو شهرسازی دعوت کردیم و به شهرستان آمدند و از محور نهاوند_ فیروزان بازدید داشتند که ایشان هم معتقد بودند در ایمنسازی این محور باید توجه بیشتری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر مقرر شد که قطعه باقیمانده این محور تا فیروزان از محل ماده ۵۶ و اعتبارات دیگر در مجموع ۱۴۰ میلیارد تومان در چند مرحله حداکثر تا پایان سال به اتمام برسد و مقرر شد که قطعات اجرا شده تکمیل و به همراه علائم به بهرهبرداری برسند.
به گفته وی، همچنین در این سفر قول مساعد داده شد که مابقی این محور یعنی از فیروزان به بعد هم ایمنسازی شود چون استان کرمانشاه نیز برای چهاربانده کردن این محور در حوزه استحفاظی این استان، کار را آغاز کرده است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس تاکید کرد: مطالبه بهحق مردم از مسئولان قرار گرفتن محور نهاوند به کرمانشاه در فهرست راههای اصلی برای رفاه بیشتر مسافران به ویژه در ایام اربعین است.
نثاری در ادامه با گلایه از اجرای آسفالت بدون کیفیت در برخی از محورهای شهرستان به لزوم اجرای کیفی آن تاکید کرد و گفت: انتظار مردم این است چنانچه قرار است محوری آسفالت شود حتما کیفیت آن نیز مدنظر قرار بگیرد تا منابع مالی صرف دوبارهکاری نشود زیرا در کنار کمیت کیفیت برای ما مهم است.
وی با بیان اینکه متاسفانه نهاوند تنها شهرستان استان همدان است که راه دوبانده به مرکز استان ندارد، تصریح کرد: مگر میشود سومین شهر استان به مرکز آن راه دوبانده و چهاربانده نداشته باشد و مردم مجبور باشند از یک راه روستایی و فرعی برای رفتن به همدان استفاده کنند.
انتهای پیام
نظرات