• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403070604530
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی؛

«پویش سالمندی فعال: زندگی در جریان» برگزار می‌شود

«پویش سالمندی فعال: زندگی در جریان» برگزار می‌شود

«پویش سالمندی فعال: زندگی در جریان» با هدف پایش، پیشگیری و ارتقای سلامت سالمندی در هفته‌ ملی سالمندان از شنبه هفتم تا جمعه سیزدهم مهرماه ١۴٠٣ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا دفتر جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، با توجه به روز جهانی سالمندان در اول اکتبر هر سال میلادی برابر با سه شنبه دهم مهرماه ١۴٠٣، به منظور جلب توجه جامعه به ضرورت و اهمیت مشارکت و فعالیت های اجتماعی سالمندان، شعار امسال «سالمندی فعال؛ فردایی برای همه» انتخاب شده‌ است.

همچنین در تقویم رسمی کشور، «هفته ملی سالمندان» از روز شنبه هفتم تا جمعه سیزدهم مهرماه ١۴٠٣ به شرح ذیل نام‌گذاری شده است؛

شنبه هفتم مهرماه: حمایت سالمندان از جوانی جمعیت
یکشنبه هشتم مهرماه: رسانه و فرهنگ سازی تکریم سالمندان
دوشنبه نهم مهرماه: مشارکت سالمندان در خانواده و جامعه
سه شنبه دهم مهرماه: تکریم سالمندان در دستگاه های اجرایی
چهارشنبه یازدهم مهرماه: آموزش و توانمندسازی سالمندان
پنجشنبه دوازدهم مهرماه: حمایت های اجتماعی - رفاهی سالمندان
جمعه سیزدهم مهرماه: دسترسی عادلانه سالمندان به محیط های مناسب سازی شده

از آن‌جا که سلامت سالمندی یکی از مأموریت های اصلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی بوده‌ است، برنامه‌ی گسترده‌یی در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و خدماتی با تمرکز بر پایش، پیشگیری و ارتقای سلامت سالمندی و با چشم انداز تحقق  «سالمندی سالم، سالمندی فعال و سالمندی خودمراقب»، در قالب پویش «سالمندی فعال: زندگی در جریان» توسط این واحد جهاد دانشگاهی با مشارکت سایر مراکز علمی و دستگاه های اجرایی کشور، برنامه ریزی شده و در روزهای هفته ملی سالمندان برگزار خواهد شد.

این پویش که هماهنگ با عناوین روزشمار هفته‌ی سالمندان انجام می‌گیرد، با برگزاری برنامه‌های آموزشی در حوزه خودمراقبتی (ویژه سالمندان)، ارائه خدمات پایش و غربالگری اختلالات و بیماری‌های شایع در دوران سالمندی، رونمایی از نتایج چندین طرح پژوهشی و فن‌آورانه مرتبط با سلامت سالمندان، افتتاح رسمی دپارتمان آموزشی سلامت سالمندان، افتتاح مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی و رونمایی و انتشار مجموعه انیمیشن‌های «پیر ما گفت...» با هدف ارتقاء سواد سلامت عموم جامعه در زمینه سالمندی، و راه‌اندازی کانون دانشجویی نبض همراه است.

گفتنی‌ است، برنامه‌های پویش «سالمندی فعال: زندگی در جریان» هر روزه در وب‌سایت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی و ستاد مرکزی جهاد دانشگاهی قابل رویت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha