• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070704775
  • خبرنگار : 50535

از ساخت بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابی مرند چه خبر؟

از ساخت بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابی مرند چه خبر؟

ایسنا/آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی مرند از سال ۹۸ آغاز شده اما این پروژه‌ تقریباً راکد مانده و متوقف‌ شده بود، ولی در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به استان آذربایجان شرقی قرار گرفت تا روند احداث آن سرعت بگیرد.

با توجه به اهمیت سلامت و نقش مهم آن در جامعه، وجود مراکز درمانی و احداث و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌کاره از جمله مباحث ضروری است که باید همواره مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،  شهرستان مرند در آذربایجان شرقی در زمینه سرانه تخت بیمارستانی و حوزه‌ی درمان از شهرستان‌های محروم استان به شمار می‌رود و یکی از مشکلاتی که این شهرستان سال‌ها با آن دست‌به‌گریبان است، کمبود تخت بیمارستانی و عدم تکمیل بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابه این شهرستان است.

 این شهرستان تنها یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابه فرسوده دارد، به همین جهت تکمیل این بیمارستان‌ با تکنولوژی روز ضرورت دارد.

افزودن ۹۰ تخت خواب به بیمارستان آیت اله کوه کمری مرند

علی جنتی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سعی و اولویت ما براین است تا در کوتاه مدت با افزودن ۹۰ تخت به بیمارستان فعلی بتوانیم بخشی از مشکلات و نیازهای درمانی مردم این شهرستان را به طور موقت حل کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابه شهرستان مرند ادامه داد: به دلیل کندی پیشرفت فیزیکی با درخواست دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پروژه بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابی مرند، از شرکت مادر تخصصی ساخت بیمارستان‌های کشور تحویل گرفته شده و توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان اجرا خواهد شد.

 وی افزود: این پروژه در مرحله‌ی مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکار است و نماینده‌ی مردم شهرستان مرند در مجلس، با جدیت پیگیر این موضوع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: به زودی با انتخاب پیمانکار بیمارستان، فرایند اجرایی این پروژه ملی توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز شروع می‌شود.

جنتی افزود: در اعتبارات سالانه ۴۰ میلیارد تومان بودجه‌ی ملی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است که ما نیز برای تسریع روند اتمام این بیمارستان سعی می‌کنیم مبالغ دیگری نیز از روش‌هایی چون مولدسازی برای این طرح تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بالا بودن هزینه‌های ساخت بیمارستان‌ها، احداث آن در کشور صرفا با منابع دولتی بسیار زمان بر خواهد بود، بیان کرد: ممکن است گاه ساخت یک بیمارستان با منابع ملی ۲۰ سال طول بکشد، از این رو دانشگاه تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت تبصره ۵۶ (دریافت وام بانکی و استفاده از ظرفیت تهاتر مالیاتی، خیرین، ظرفیت مولد سازی و... ) روند اجرایی پروژه را سرعت بخشد، قطعا دانشگاه به منظور تحقق این مهم نیازمند مساعدت نمایندگان استان در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای احداث بیمارستان خصوصی در این شهرستان گفت: اگر سرمایه‌گذاری تمایل داشته باشد تا بیمارستان خصوصی در این شهرستان بسازد، ما نیز مجوزهای لازم را صادر می‌کنیم. شاید ساخت بیمارستان خصوصی نیز بتواند به تامین بخشی از نیازهای درمانی کمک کند.

بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابه‌ی مرند تاکنون پیشرفت فیزیکی آن‌چنانی نداشته است

داود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در یک گفت‌وگو اظهار کرد: شهرستان مرند دارای جمعیت بالای ۲۶۰ هزار نفر است، ولی در حال حاضر این شهرستان فقط یک بیمارستان یکصد تخت‌خوابی فعال دارد و کلنگ بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی نیز در سال ۱۳۹۸ بر زمین زده شده اما تاکنون پیشرفت فیزیکی آن‌چنانی نداشته است.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابه‌ی شهرستان مرند از سال ۱۳۹۸ توسط وزیر بهداشت وقت کلید خورده که متاسفانه از آن زمان هیچ اقدام قابل توجهی برای ساخت این بیمارستان انجام نگرفته است.

وی افزود: در دومین سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده بود که تا این لحظه  این بودجه تخصیص نیافته است.

عباسی اظهارکرد: باتوجه به پیگیری‌های مکرر نماینده‌ی شهرستان مرند در مجلس گفته شده است فرایند ساخت این پروژه برای تکمیل به دست پیمانکار سپرده شده که امیدواریم عملیات اجرایی آن هرچه زودتر انجام گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha