• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070704813
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد:

ضرورت مراقبت دوره ای سالمندان در کنار آموزش شیوه زندگی سالم

ضرورت مراقبت دوره ای سالمندان در کنار آموزش شیوه زندگی سالم

ایسنا/اردبیل معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: مراقبت دوره‌ای سالمندان در کنار آموزش شیوه زندگی سالم می‌تواند به کاهش بار بیماری‌ها و افزایش امید به زندگی منجر شود.

دکتر محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن هفته ملی سالمندان گفت: از هفتم تا سیزدهم مهر ماه سالجاری، بنام هفته ملی سالمندان با شعار «سالمندی فعال، فردایی برای همه» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به وضعیت سالمندی در ایران اظهار کرد: براساس برآوردها، ایران طی ۳۰ سال آینده در اثر افزایش نسبت سالمندان، با بحران سالمندی جمعیت مواجه خواهد شد، به طوری که در سال ۱۴۳۰، بیش از یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: سالمندی معمولاً همراه با مشکلات مختلفی است که جنبه‌های جسمی، روانی و اجتماعی را در برگرفته و با تحمیل هزینه های قابل توجهی همراه است و با سالمند شدن جمعیت، برنامه ریزی و سیاست گذاری در جهت تغییر نقش سالمندان از افرادی وابسته به جمعیتی فعال از هر نظر، اجتناب ناپذیر است.

رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: حفظ تندرستی و سلامت سالمندان، امری امکان‌پذیر بوده و نباید بیماری و ناتوانی را جزو جدایی ناپذیر سالمندی دانست، در این راستا مراقبت دوره ای سالمندان در کنار آموزش شیوه زندگی سالم می تواند با کاهش بار بیماری و افزایش امید به زندگی توأم با سلامت، به سالمندی سالم و فعال منجر شود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: براساس بند ۷ این سیاست ها، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب، از ملزومات این حوزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha