• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072922371
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اعلام کرد:

حمایت بیمه سلامت از افراد فاقد بیمه درمانی

حمایت بیمه سلامت از افراد فاقد بیمه درمانی

ایسنا/اردبیل مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیمه سلامت از فاقدین پوشش بیمه درمانی برای بیمه شدن، از بیمه شدگان خاص و صعب العلاج(۱۰۷ نوع بیماری) و از زوجین نابارور برای نشاندار کردن خود جهت بهره‌مندی از مزایای ویژه دعوت می‌کند.

وحید خلیل اللهی ۲۹ مهر در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بیمه سلامت در اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، اظهار کرد: ۷۳۵ هزار نفر شامل ۵۹ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند. در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار بار مراجعه به مراکز بیمه سلامت در اردبیل صورت‌ گرفته و هزینه‌ای که در سال گذشته بر اساس تعهدات بیمه به افراد دارای پرونده پرداخت شده، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و این مقدار در نیم‌سال اول سال جاری، ۸۷۳ میلیارد تومان است که نشانگر افزایش تعهدات بیمه سلامت می باشد.

وی افزود: کل هزینه ماهانه دارویی بیمه سلامت با در نظر داشتن مقادیر ارز و سهم صعب‌العلاج و شیرخشک، در حال حاضر به ۴۰ میلیارد تومان رسیده و کل اقلام دارویی مورد تعهد، بر اساس مصوبه تیرماه ۱۴۰۳، ۳ هزار و ۵۵۰ قلم است.

خلیل‌اللهی با اشاره به برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده در روستاها، بیان کرد: ۴۰۴ هزار بیمه شده روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش برنامه بیمه روستایی هستند و می‌توان گفت از ۷۳۵ هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان، بیش از ۶۰ درصد روستاییان هستند.

وی بیان کرد: در این طرح، ۱۱۴ پزشک خانواده، ۲۷ دندان‌پزشک و ۱۱۶ ماما در ۹۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مستقر هستند و ماهانه به طور تقریبی ۸۷ هزار ویزیت توسط پزشکان خانواده در این مناطق انجام می‌شود؛ ازاین‌رو در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۰۷ میلیارد تومان برای بیمه روستایی هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در بخش دیگر سخنان خود، با ذکر اینکه ۱۰۷ نوع بیماری، جزو بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته می‌شوند، گفت: ۱۰۰ درصد هزینه بستری ۱۸ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در بیمارستان‌های دولتی در تعهد بیمه سلامت است؛ ازاین‌رو در سال گذشته برای بیماران دیالیز ۶۵ میلیارد تومان هزینه شد و این رقم در ۶ ماه نخست امسال ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به مساعدت‌های ویژه به بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان، عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۴۴ فاکتور معادل ۱۴.۳ میلیارد تومان در سال گذشته برای بیماران صعب‌العلاج، رسیدگی و پرداخت شده و ۸۸۱ فاکتور در ۶ ماه اول امسال، با هزینه‌ ۷.۶ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

خلیل‌اللهی در ادامه، با مهم شماردن اقدامات بیمه سلامت در خصوص اجرای جوانی جمعیت و درمان ناباروری در استان اردبیل، خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۳۵۰ نفر نابارور، از طریق سامانه الکترونیکی نشان‌دار شده و ۱۲.۶ میلیارد تومان در ماه ۶ نخست سال جاری برای درمان ناباروری هزینه شده است.

وی افزایش داروهای نازایی در تعهد از ۱۵ قلم به ۶۴ قلم را مورد اشاره قرار داد و افزود: تعهد خدمات خاص ناباروری در حال حاضر شامل IVF ، IUI ،ICSI  ،FET ، جنین اهدایی و رحم اجاره‌ای می‌شود که در زمینه سال گذشته ۱۵۷ میلیارد ریال و ۶ ماهه امسال ۱۲۶ میلیارد ریال پرداختی داشتیم.

خلیل‌اللهی در ادامه از همه افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در استان اردبیل خواست تا برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای دولت به سایت https://csp.ihio.gov.ir و یا اداره بیمه سلامت مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: همچنین از همه مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج که شامل ۱۰۷ نوع بیماری است نیز همه زوج‌های نابارور دعوت می‌شود که برای نشان‌دار کردن خود به منظور بهره‌مندی از مزیت‌های ویژه این صندوق در محل دریافت خدمات درمانی اقدام لازم را با مراجعه به اداره بیمه سلامت انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha