• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705516
  • خبرنگار : 50091

دهیار روستا گفت:

تنها مخازن آب شرب روستای محمدآباد بقسانی خواف قابل استفاده نیستند

تنها مخازن آب شرب روستای محمدآباد بقسانی خواف قابل استفاده نیستند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی دهیار روستای محمدآباد بقسانی مشهور به محمدآباد بقسانی خورشیدی از توابع بخش سنگان خواف گفت: این روستا دو مخزن ۵ هزار لیتری آب شرب داشته‌ که هفته‌ای یک مرتبه با تانکر سیار آبگیری می‌شد و مردم با دبه آب برداشت می‌کردند اما الان همان مخازن بر اثر فرسودگی بسیار زیاد، سوراخ سوراخ شده و دیگر قابل آبگیری نیست.

غلامحسین محمددوست به ایسنا گفت: اکنون تانکر آب‌رسانی در هفته‌ فقط یک مرتبه به روستا می‌آید و مردم آب شرب خود را با دبه می‌گیرند و تا یک هفته دیگر تا مجدد تانکر آب‌رسانی به روستا نیاید خبری از آب نیست از سویی هیچ منبع آبی دیگری هم نداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی، شوراهای وقت و دهیار روستا مشکلات را پیگیری کردند حتی فرماندار، مدیران آبفا و راهداری از روستا بازدید داشتند و قول‌هایی برای رفع مشکلات دادند اما تاکنون هیچ کاری انجام نشده است.

دهیار روستای محمدآباد بقسانی بیان کرد: یک نیکوکار به نام حاج اکبر ابراهیمی، دو مخزن و ۳ هزار متر لوله به روستا داد که خود ما آن‌ها را در کار کردیم اما از ساخت منبع آب و خط انتقال از سوی آبفا هم خبری نشد.

وی افزود: گرچه اداره آب و فاضلاب خواف در یک ماه گذشته قصد داشت یکی از مخازنی که خیر نیکوکار برای روستا داده بود را برای یک روستای دیگر ببرد اما مردم جلوگیری کردند.

دهیار روستای محمدآباد بقسانی گفت: مخزن‌های آب آشامیدنی در ابتدای روستا مستقر و بلاتکلیف گذاشته شده و موقعیت این روستا به گونه‌ای است که از سمت روستای بی آس آباد، ۷ کیلومتر و از سمت روستای مژن‌آباد، ۸ کیلومتر لوله برای خط انتقال آب نیاز دارد.

تنها مخازن آب شرب روستای محمدآباد بقسانی خواف قابل استفاده نیستند

محمددوست با ابراز نارضایتی از کارکرد برخی مسئولان اظهار کرد: روستای ۳۵ خانواری نیازمند آب شرب لوله‌کشی دارد، در این دنیای پیشرفته حق مردم نیست که با تاس، خود را استحمام کنند.

وی ادامه داد: جاده روستا در زمستان به دلیل اینکه سیلاب آن را تخریب می‌کند قابل تردد نیست، ما بهتر است برای زندگی به کنار یک شهر یا روستا برویم و از امکانات آنها استفاده کنیم.

دهیار روستای محمدآباد بقسانی افزود: درخواست‌های ما قبلاً به اداره آب و فاضلاب، دفتر امام جمعه، نماینده مجلس، بخشداری و فرمانداری و حتی دفتر ریاست جمهوری و بیت رهبری ارسال شد و آن‌ها به مرکز استان ارجاع دادند اما از سوی استان اقدامی نشده است.

 وی تأکید کرد: اگر به مشکلات مردم در این روستا رسیدگی نشود ناخواسته مردم مجبور به مهاجرت می‌شوند و این خطر جدی است، هیچ کس امیدی برای ساخت و ساز منزل و سکونت در روستا را ندارد و به دلیل مهاجرت جوانان روستا تخلیه و متروکه شده است.

تنها مخازن آب شرب روستای محمدآباد بقسانی خواف قابل استفاده نیستند

محمددوست گفت: متأسفانه سرقت‌ها افزایش یافته و دست رنج‌های مردم روستا در بخش کشاورزی به سرقت می‌رود، گرچه با همکاری بسیج و سپاه دو نفر از دزدان را گرفته‌ایم اما امنیت و رفاه و امکانات نداریم.

به گفته وی روستای محمدآباد بقسانی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر خواف مرکز این شهرستان مرزی است.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha