• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070806005
  • خبرنگار : 50187

رئیس اتاق بازرگانی:

نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود

نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: نمایشگاه کرمان اکسپو با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی استان کرمان همزمان با برگزاری بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزه صادرات، در دی ماه سال جاری توسط اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده هشتم مهرماه در نشست کمیته برگزاری این رویدادها افزود: پرداختن به مسائل مختلف حوزه صادرات حیاتی‌ترین ماموریت اتاق بازرگانی کرمان است زیرا اگر صادرات رونق یابد، بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی نیز افزایش می‌یابد و سایر بخش‌ها در مسیر توسعه استان بهتر پیش می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد اساسی اتاق کرمان صادرات محور بودن کالاهاست، ادامه داد: برگزاری همایش روز صادرات و پنل‌های تخصصی جانبی آن و همچنین نمایشگاه کرمان اکسپو می‌تواند امیدواری بیشتری در بین فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان ایجاد کند و توانمندی‌های صادراتی استان را نیز به نمایش بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای این رویداد میهمانان خارجی از جمله رایزنان بازرگانی، سفرا، صادرکنندگان و افراد تاثیرگذار در صادرات استان را دعوت خواهیم کرد.

طبیب زاده تصریح کرد: قصد داریم در برنامه‌ای میان‌مدت با ارائه پیشنهاد به سازمان توسعه تجارت ایران، روند برگزاری بزرگداشت روز صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه را تغییر دهیم به طوری که معیارهای مدنظر برای انتخاب صادرکننده نمونه و سیاست‌های تشویقی بازنگری و حل اساسی مشکلات حوزه صادرات انجام شود.

وی با بیان اینکه می‌توان صادرات استان کرمان را از سه میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار رساند، اظهار کرد: در نشست چند روز گذشته با وزیر اقتصاد بیان کردیم که سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با صادرات به بن‌بست رسیده و صادرکنندگان واقعی از این مسیر خارج شده‌اند و صادرات واقعی صورت نمی‌گیرد.

طبیب زاده بیان کرد: در حال حاضر امیدواری برای حل مشکلات صادرات و رفع تعهدات ارزی نسبت به گذشته بیشتر شده و باید ببینیم دولت در عمل چه اقداماتی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha