• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403070806660
  • منبع : جهاد دانشگاهی

آغاز به‌کار «مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی» در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

آغاز به‌کار «مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی» در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در دومین روز هفته ملی سالمندان که با عنوان «رسانه و فرهنگ‌سازی تکریم سالمندان» نامگذاری شده است، از افتتاح مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی در معاونت فرهنگی این واحد جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، حمید حمزه‌زاده اظهار کرد: همزمان با دومین روز از هفته ملی سالمندان که با عنوان «رسانه و فرهنگ‌سازی تکریم سالمندان» نامگذاری شده است، مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی آغاز به کار نمود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوع سواد سلامت در جامعه، یکی از مهمترین اهداف جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی را تولید و ارائه انواع محتواهای آموزشی و فرهنگی مبنی بر بهترین شواهد علمی در حوزه سلامت سالمندان عنوان کرد.


رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با تأکید بر اینکه فعالیت اصلی این واحد جهاددانشگاهی حوزه سلامت سالمندی است، افزود: با توجه به روند تغییرات جمعیتی در کشور، طی ده تا بیست سال آینده، با جمعیتی به‌مراتب سالخورده‌تر از پیش‌بینی‌ها مواجه خواهیم بود و امروز بیش از هر زمان دیگری، تحقق شعار «پیشگیری مقدم بر درمان است»، عزمی جدی می‌طلبد.


وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه سلامت سالمندی، توجه همه‌جانبه به موضوع سلامت به‌ویژه در سالمندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی سال‌هاست که بر موضوع سلامت در دوره سالمندی تمرکز کرده و امروز، تمام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کارآفرینی و خدماتی خود را با یک پیوست سالمندی مبتنی بر رویکرد پایش، پیشگیری و ارتقای سلامت و با چشم‌انداز تحقق «سالمندی سالم، سالمندی فعال و سالمندی خودمراقب»، برنامه‌ریزی نموده و دنبال می‌کند.


در ادامه به فعالیت‌های مرکز تولید محتوای سلامت سالمندی اشاره نمود و افزود: در راستای ارتقای سواد سلامت جامعه در موضوعات مرتبط با سالمندان، مبتنی بر تجربیات و توانمندی‌های موجود در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در این زمینه، اقدام به راه‌اندازی مرکزی تخصصی برای تولید و ارائه انواع محتواهای نوشتاری، صوتی، تصویری و چندرسانه‌ای نموده‌ایم که مجموعه انیمیشن‌های «پیر ما گفت...» به‌عنوان اولین تولیدات این مرکز، در طول هفته ملی سالمندان رونمایی و منتشر خواهد شد.


گفتنی است مجموعه انیمیشن‌های «پیر ما گفت ...» با نگاهی آمیخته با طنز در بیش از یکصد قسمت، موضوعات علمی متنوع مرتبط با سلامت سالمندان را به‌زبانی ساده و با هدف ارتقای سواد سلامت عموم جامعه، ارائه می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha