• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070906708
  • خبرنگار : 50672

دستیار استاندار گلستان تاکید کرد

تحقق سند چشم‌انداز راهکار موثر برای جبران عقب ماندگی‌های گلستان

تحقق سند چشم‌انداز راهکار موثر برای جبران عقب ماندگی‌های گلستان

ایسنا/گلستان دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور تدوین سند چشم انداز استان را عامل اصلی بهره مندی از ظرفیت ها برشمرد و گفت: تحقق این سند برابر با شتاب پیشرفت در توسعه استان خواهد بود.

سیدحسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه استان گلستان چه در سالهایی که جزئی از مازندران بوده و چه بعد از آن، از همه جهات دچار محرومیت ها و عقب ماندگی‌هایی بوده است، اظهار کرد: راه جبران این عقب ماندگی ها شتاب در پیشرفت و توسعه، رشد سرمایه گذاری، داشتن راهبردی کارآمد و برنامه راهبردی مشخص کننده است که براساس اولویت ها و نیازهای منطقه باشد.

وی تدوین سند چشم انداز (اسناد ۳۰ بخشی) راهبردی را راه نجات استان گلستان از عقب ماندگی‌ها برشمرد و افزود: استفاده از این اسناد سبب بهره گیری هرچه بهتر از ظرفیت های موجود استان و راهگشایی شتابدهنده در پیشرفت و توسعه گلستان خواهد بود.

دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور با اشاره به اینکه در تهیه اسناد ۳۰بخشی استان گلستان با افق ۱۴۰۴ از اسناد آمایش ادارات و نهادها و ظرفیت ها و نظر نخبگان و اساتید بهره گرفته شده است، اظهار کرد: این اسناد مردم محور بوده و پیشرفت شهر و روستا در آن لحاظ شده است.

علوی با تاکید بر اینکه نیازهای مهم سرمایه گذاری استان گلستان و راهبردهای تحقق آن در این اسناد مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از حوزه های مورد توجه که باعث جذب سرمایه‌گذار و حل مشکلات تولید و اشتغال زایی در استان می‌شود؛ حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

وی با بیان اینکه برای بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند و تحقق چشم انداز استان در افق ۱۴۰۴ باید طبق برنامه‌ پیش رفت، ادامه داد: ظرفیت های ارزشمند استان گلستان شامل تنوع اقوام و مذاهب مختلف و متّحد، تنوع اقلیم و منابع طبیعی و کشاورزی بِکر، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده‌، مرز بین المللی و فعالیت گمرک اینچه برون است.

دستیار استاندار گلستان در مردمی‌سازی امور با اشاره به دیگر ظرفیت های مهم استان اعم از منطقه آزاد و شهرک های صنعتی، دسترسی به جاده ترانزیتی راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و راه آهن سراسری کشور، قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق- غرب و دسترسی جاده ای و ریلی، فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان، ظرفیت‌های توسعه گردشگری، امکان ایجاد پایانه صادراتی و ۱۱۰ کیلومتر سواحل خزر افزود: سند چشم انداز توسعه استان کمک شایانی به بهره برداری از این ظرفیت ها، پیشرفت و توسعه استان خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha