• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070907111
  • خبرنگار : 50034

واگذاری ۹۱۱۸ انشعاب جدید آب و فاضلاب در ‌همدان‌

واگذاری ۹۱۱۸ انشعاب جدید آب و فاضلاب در ‌همدان‌

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در نیمه اول سال‌جاری ۵۴۷۸ انشعاب جدید آب و ۳۶۴۰ انشعاب جدید فاضلاب در استان همدان، واگذار شده است.

فرهاد بختیاری‌فر ‌دوشنبه ۹ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۸۴ درصد مناطق روستایی در استان همدان، تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴۶ هزار و ۱۹ مشترک آب در نقاط شهری و ۱۷۴ هزار و ۹۹۵ مشترک آب در مناطق روستایی استان همدان، از نعمت آب شرب سالم، پایدار و بهداشتی بهرمند هستند.

وی  درباره ضریب نفوذ شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان همدان، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مناطق شهری استان نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و ۳۰۵ هزار و ۹۲۳ مشترک فاضلاب در مناطق شهری و ۱۹۷۴ مشترک فاضلاب در مناطق روستایی استان، وجود دارد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در سه سال گذشته‌ اصلاح و بازسازی ۳۱۶۴ رشته انشعاب فرسوده، استانداردسازی ۵۳۶۵ رشته انشعاب، نشت‌یابی ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ رشته انشعاب و تعویض ۳۷ هزار و ۴۸۷ فقره کنتور فرسوده، توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور جلوگیری از هدررفت آب، انجام شده است.

آبرسانی به بیش از ۱۲ هزار روستانشین استان همدان 

بختیاری‌فر  در ادامه از آبرسانی به ۲۲ روستای استان در شش ماه ابتدایی سال خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی به روستای دارای تنش آبی  همواره از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده که در قالب این طرح، آب شرب پایدار ۲۲روستا در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تامین شد. 

وی با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی سال‌جاری، با تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران ما در شرکت‌ آب و فاضلاب، پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم و کم‌آب با سرعت چشم‌گیری پیش رفته است، تصریح کرد: در این دوره ۲۲ روستا ( به غیر از پروژه‌های جهاد آبرسانی‌) در نقاط مختلف استان از آب شرب پایدار و سالم برخوردار شدند.  

این مقام مسئول یادآور شد: با آبرسانی به این روستاها ۱۲۵۰۰ نفر در قالب ۳۷۸۰ خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی، پایدار و سالم بهرمند شدند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این پروژه‌ها در چارچوب برنامه‌های توسعه پایدار اجرا شده‌، خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل اجرای خط انتقال، احداث و بازسازی شبکه‌های توزیع آب، حفر چاه‌های جدید و تجهیز منابع آبی بوده است. همچنین، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و همکاری با پیمانکاران مجرب، مشکلات کم‌آبی و آلودگی‌های احتمالی منابع آب روستایی به حداقل رسیده است. 

بختیاری‌فر ادامه داد: در راستای این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری، تعداد بیشتری از روستاهای محروم کشور به شبکه آبرسانی متصل شوند و دسترسی عادلانه‌تری به منابع آب فراهم شود. این اقدامات تأثیر مستقیم بر ارتقای کیفیت زندگی مردم این مناطق داشته و به کاهش مشکلات بهداشتی ناشی از کمبود آب کمک شایانی کرده است. 

وی در پایان تاکید کرد: آبرسانی پایدار به روستاهای کشور از اولویت‌های دولت بوده و این طرح‌ها با حمایت‌های مالی دولت و خیّرین آبرسان‌ تداوم پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha