• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907209
  • خبرنگار : 50046

از ابتدای سال تاکنون؛

بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات راهداری در خراسان شمالی هزینه شد

بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات راهداری در خراسان شمالی هزینه شد

ایسنا/خراسان شمالی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری خراسان شمالی هزینه شد.

حامد معروف در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور افزایش توان راهداری و ارائه خدمات بهتر، از ابتدای سال تاکنون این اداره کل توانسته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات هزینه کند.

وی افزود: امسال ۴۸ میلیارد تومان برای خرید هشت دستگاه کامیون و بیش از ۲۶ میلیارد تومان برای خرید سه دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی هزینه شده که تعدادی به استان منتقل و مابقی در حال انتقال است.

معروف ادامه داد: همچنین امسال بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید تجهیزات شامل خط کش اتوبانی و چکش هیدرولیکی بیل مکانیکی و پنج دستگاه برفخور تراکتوری برنامه ریزی شده است.

وی، ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری را به دلیل ماموریت‌های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از مهمترین چالش های ارائه خدمات راهداری عنوان کرد و گفت: با خرید این تعداد ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین خدمات رسانی در استان بهتر خواهد شد.

این مقام مسئول عمر متوسط ماشین آلات راهداری استان را ۲۴.۵ سال و درصد فرسودگی آن را ۵۳.۲ درصد ذکر کرد و ادامه داد: همچنین طی امسال برای اورهال، تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده‌است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷۷ دستگاه ماشین آلات در این اداره کل فعال بوده که از این تعداد ۱۱۵ دستگاه سنگین، ۱۱۵ دستگاه نیمه سنگین، ۴۶ دستگاه سبک و ۱۲ دستگاه فرسوده و ۱۵ دستگاه از رده خارج شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha