• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070907218
  • خبرنگار : 50444

کمبود شیر خشک در خراسان شمالی تا پایان هفته برطرف می‌شود

کمبود شیر خشک در خراسان شمالی تا پایان هفته برطرف می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رفع معضل کمبود انواع شیر خشک در داروخانه‌های استان تا هفته آینده خبر داد.

دکتر سید علی وکیلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی یک ماه گذشته به دلایل فنی، تولید دو برند شیرخشک متوقف شد که این امر سبب کمبود این دو برند در سطح کشور و همچنین خراسان شمالی شد.

وی با بیان اینکه کمبود این محصول، گلایه برخی از شهروندان استان را به دنبال داشت، افزود: با رفع مشکلات فنی کارخانه‌های تولیدکننده، روند توزیع این دو برند نیز در کشور آغاز شده و طی روزهای هفتم و هشتم مهر، ۲۵۸۷ قوطی شیر خشک در یک نوع از برندها و ۲۲۸۲ قوطی شیر خشک در برند دیگر به شرکت های توزیع واگذار شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه شرکت‌های توزیع و پخش در استان مستقر نیستند، روند توزیع شیرهای خشک در داروخانه‌های استان ممکن است یک تا سه روز به طول بینجامد.

وکیلی با بیان اینکه سایر برندهای شیر خشک‌به میزان کافی در داروخانه‌های استان موجود است، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند شیر خشک‌های رژیمی تنها باید با نسخه پزشک مصرف شود اما برندهای شیر خشک عادی تفاوتی در فرمولاسیون ندارند و امکان استفاده از برندهای مختلف وجود دارد.

این مسئول گفت: مصرف شیر مادر از سیاست‌های بنیادی وزارت بهداشت بوده و توصیه می‌شود کودکان تا حد امکان از شیر مادر تغذیه کنند اما این موضوع نافی تلاش برای رفع هرگونه کمبود شیر خشک نیست؛ به همین دلیل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت پیوسته پیگیر افزایش سهمیه شیر خشک استان است.

به گفته وی، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف داروخانه‌ها را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند؛ همچنین پیگیری کمبود شیر خشک از طریق شماره تلفن ۳۲۲۴۸۰۰۱ و داخلی ۱۲۳ و ۱۳۶ امکان پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha