• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071108637
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

واگذاری زمین ویلایی طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۲ هزار واحد فراتر رفت

واگذاری زمین ویلایی طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۲ هزار واحد فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت ۲۲ هزار و ۵۶۲ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی سراسر این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، افزود: همچنین تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تامین شده است که در مجموع بیشترین واگذاری ها اراضی ویلایی به ترتیب با ۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد به شمال استان و هفت هزار و ۷۵۹ واحد به جنوب استان اختصاص دارد.

وی یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بسترسازی برای رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا اعلام و تصریح کرد: ساخت مسکن‌های ویلایی که به الگوی ایرانی- اسلامی نزدیکتر است و مورد رضایت شهروندان است بطوری که با استقبال عمومی سرعت و کیفیت ساخت افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان همچنین کاهش هزینه‌های ساخت واحد مسکونی و تعدیل قیمت مسکن را از مهمترین مزایای ساخت خانه‌های ویلایی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در کنار اراضی مورد نیاز تامین شده در همه شهرهای این استان به جز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود.

اکبری سرعت بالای ساخت مسکن‌های یک طبقه به نسبت چند طبقه را از دیگر مزایای ساخت واحدهای ویلایی عنوان کرد و گفت: در پروژه‌های یک طبقه سازی به دلیل اینکه پروژه‌ها به صورت موازی شروع می‌شوند ساخت هیچ یک از واحدها وابسته به واحدهای دیگر نیست و به صورت مستقل شروع به کار می‌کنند و نیز اگر متقاضی به هر دلیلی نتواند آورده خود را تکمیل کند ساخت بقیه واحدها متوقف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای ایجاد رونق در صنعت مسکن ساخت‌ و ساز در شهرهای کوچک است، تصریح کرد: ساخت خانه‌های حیاط‌دار و یک طبقه در این مناطق می‌تواند انگیزه لازم را برای مردم با هدف ساکن شدن ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha