• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071209872
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در ۷۰ درصد از واحدهای مشمول قانون کار

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در ۷۰ درصد از واحدهای مشمول قانون کار

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بیش از ۷۰ درصد از واحدهای مشمول قانون کار در استان در راستای برقراری عدالت مزدی طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی باقری امروز در کارگاه آموزشی و تخصصی قوانین و مقررات کار که با حضور مدیرکل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس گروه تدوین قوانین، مقررات و استاندارهای بین المللی کار این وزارتخانه در محل سالن هماهیش های هتل نارنجستان نور برگزار شد، با تبریک اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدام مقتدرانه و تلافی‌جویانه غیور مردان سپاه همیشه سرافراز در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه نستوه را شیرین کرد.

وی ضمن تبریک به تمامی همکاران و قدردانی از زحمات آنان در کسب مقام و رتبه اول مدیریت روابط کار در کشور برای دومین سال متوالی بیان کرد: استان مازندران دارای ۳۰ هیات تشخیص و ۲۵ هیات حل اختلاف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: با تلاش همکاران حوزه روابط کار در سطح استان توانسته‌ایم میانگین زمان رسیدگی را به مدت  ۲۰ روز کاهش دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته برابر برنامه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ۳۰ واحد اقدام به انعقاد تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با دفاتر مشاوره فنی طرح مورد تایید وزارت کردند.

باقری تصریح کرد: بیش از ۳۰ آیین‌نامه انضباط کار، ۲۰ پاداش افزایش تولید، حدود ۴۰۰ طرح خدماتی و حدود ۱۰۰ فقره صلاحیت برای شرکت‌های خدماتی تامین‌کننده نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی صادر شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از واحدهای مشمول قانون کار در استان در راستای برقراری عدالت مزدی طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کرده‌اند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این کارگاه آموزشی گفت: بیش از ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار و ۷۲۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان داریم.

حامد رضوانی با اشاره به اینکه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قانون کار توانسته‌ایم مدت زمان رسیدگی به شکایات در مراجع حل اختلاف کار را به ۲۰ روز کاهش دهیم، تصریح کرد: این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برقراری عدالت مزدی نیز در سال گذشته بیش از ۳۰ کارگاه و بیش از ۳۰ هزار کارگر از مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل برخوردار شدند.

قابل ذکر است، در این کارگاه آموزشی با هدف موضوعات بررسی قوانین و مقررات کار، آیین دادرسی کار، دستورالعمل‌های صادره و نظریه‌های مشورتی صادره توسط اداره کل روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت متبوع برگزار شد، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به اتفاق اقای جاهد  به تدریس مباحث تخصصی حوزه مراجع حل اختلاف پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha