• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071310035
  • خبرنگار : 50455

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب:

جذب گردشگر سبب تقویت و رشد اقتصاد کشور است

جذب گردشگر سبب تقویت و رشد اقتصاد کشور است

ایسنا/قم مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است، گفت: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زیرساخت ها است تا گردشگران وارد کشور شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب، در نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح که امروز پنجشنبه ۱۲ مهر در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری پشتوانه قرآنی دارد و برای کشور هم درآمدزا است و مشکلات فرهنگی و اخلاقی برای کشور هم ندارد.   

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: دولت سیزدهم کارهای خوبی در زمینه گردشگری کرده است تا جایی که با کمک وزارت امور خارجه، کشورهای زیادی با ایران رابطه گردشگری دارند و نیازی به گرفتن روادید هم ندارند.

وی ادامه داد: امروز گردشگری زیربنای اقتصادی برای خیلی از کشورهاست و از این راه درآمدزایی می‌کنند، بنابراین شرط اول در گردشگری فراهم کردن زیربنا است.

نواب تصریح کرد: امروز کشورهای خارجی مانند ازبکستان برای مسأله گردشگری زیرساخت درست کرده‌اند و استفاده خوبی از گردشگری می‌کنند.

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است، افزود: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زیرساخت ها است تا گردشگران وارد کشور شوند.

وی با بیان این که گردشگری اشتغالزا و اشتغال‌آفرین است، اضافه کرد: معتقد هستم، با فراهم کردن زیرساخت‌ها، می‌توان کارهای فاخری در جذب گردشگر انجام داد و با تلاش وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت جدید این امر اتفاق خواهد افتاد.  

نواب تصریح کرد: برای جذب گردشگر در استان قم نیازمند فرهنگ‌سازی و اغناء‌سازی هستیم و باید تلاش کرد، به گردشگری حیات دوباره ببخشیم و این صنعت را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا؛ در پایان نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، سخنرانی دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پخش شد.  

در این نشست علمی تخصصی دکتر حمیده امیریزدانی با موضوع «رویکردهای مختلف به مطالعات صلح و گردشگری»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسین مظفری با موضوع «گردشگری و صلح‌آفرینی، شناخت فرهنگ‌ها و تحکیم دوستی‌ها» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدطاهر قلی‌تبار با موضوع «نقش گردشگری در کاهش بیگانه‌هراسی و تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز» سخنرانی کردند.

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم دیگر سخنران نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح بودند.

در پایان نشست مذکور به مناسبت هفته گردشگری از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز به حمیده امیریزدانی و حجج‌اسلام محمدحسین مظفری و محمدطاهر قلی‌تبار سه تَن از استادانی که در این نشست سخنرانی کردند، تابلوهایی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جامع شهر قم اهداء شد.

کاشت یک نهال زیتون، به عنوان درخت یادبود هفته گردشگری با شعار صلح و دوستی (مهر ۱۴۰۳) در محوطه دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت هفته گردشگری، پایان بخش این نشست علمی تخصصی بود.  

نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

این نشست با حضور استادان، محققان و دانشجویان و نیز تعدادی از مسئولان استانی به صورت برخط از طریق تارنمای دانشگاه ادیان و مذاهب برای کاربران و علاقه‌مندان پخش شد و تعداد زیادی از پژوهشگران، استادان و دانشجویان از این نشست علمی تخصصی به صورت برخط استفاده کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha