• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310176
  • خبرنگار : 71290

دیپلمات ایرانی: اقدام ایران در وعده صادق حمایت از امنیت و حاکمیت بود

دیپلمات ایرانی: اقدام ایران در وعده صادق حمایت از امنیت و حاکمیت بود

مراسم بزرگداشت شهیدان مقاومت، «سید حسن نصرالله» و سردار سرلشکر «عباس نیلفروشان» با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و جمعی از ایرانیان مقیم گرجستان در حسینیه ایرانیان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، «محمود ادیب» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان و همچنین سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان، به تجربه ابقا و تقویت توان حزب‌الله بعد از ترور اولین دبیرکل آن توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی هیچگاه تصور نمی‌کرد که جانشین شهید موسوی دقیقا پاجاپای ایشان می گذارد و با تحمیل شکست‌های پی در پی به رژیم صهیونیستی و تحمیل دو شکست سنگین ظرف ۶ سال در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بر این رژیم جعلی ، می‌تواند مناطق اشغالی لبنان را آزاد کند. 

وی در ادامه با اشاره به جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی و کشتار هر روزه زنان و کودکان بی‌پناه در فلسطین و لبنان افزود: امروز شاهد محکومیت یکپارچه اقدامات تروریستی و جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در لبنان، غزه و کرانه باختری از سوی ملت و دولت ایران هستیم. طغیان و دیوانگی و شرارت های بی حد و حصر و اقدامات آشکار تروریستی رژیم برای امنیت و صلح جهانی بسیار خطرناک است .

ادیب با اشاره به حمایت‌های نظام سلطه از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نقش آمریکا و انگلیس در پیدایش این غده سرطانی و آغاز و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی مشهود است. برخورد و استاندار دوگانه نظام سلطه و چراغ سبز نشان دادن به جنایات تروریسم دولتی صهیونیست ها شاهد بوده ایم و چاره ای جز قوی شدن نداریم .

سفیر ایران در گرجستان همچنین عملیات وعده صادق ۲ در پاسخ به سلسله عملیات های تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه را اقدامی مبتنی بر حق ذاتی مشروع وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورمان توصیف کرد و با انتقاد از انفعال و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در ایفای وظیفه اساسی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد که، نقض مکرر اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشر دوستانه ، گزینه ای جز اعمال حق مشروع خود مطابق حقوق بین الملل برای ایران باقی نگذاشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha