• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071410819
  • خبرنگار : 50649

معاون دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز خبر داد:

‌ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مراجعه‌کننده‌ طی 6 ماه اول امسال

‌ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مراجعه‌کننده‌ طی 6 ماه اول امسال

ایسنا/فارس به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های دولتی زیرمجموعه دانشگاه، خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

مهرداد شریفی امروز، ۱۴ مهرماه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۹۰ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۲۰۹ هزار و ۲۸۵ نفر به صورت بستری خدمات درمانی لازم را دریافت کرده‌اند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در ۶ ماه نخست امسال، تعداد ۷۰ هزار و ۹۵ عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی فارس نیز انجام شده است.  

وی، پیگیری موارد درمانی مادران باردار در معرض خطر را یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت دانست و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه بهداشت و درمان، ۱۰ هزار و ۹۷۰ مورد مادر باردار در معرض خطر گزارش شده است که با جدیت در حال پیگیری مراحل درمان آن‌ها هستیم.

شریفی با بیان اینکه مرکز پایش مراقبت‌های درمان(MCMC)، مسایل مربوط به سلامت مردم، شرایط تجهیزات پزشکی، داروهای مورد نیاز، سلامت مادران باردار پُرخطر، کودکان پُرخطر و موارد بیماری های واگیر را به صورت ۲۴ ساعته پایش می‌کند، افزود: موارد مرتبط از سراسر استان به این مرکز منعکس شده و مورد پیگیری قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) از ابتدای امسال تا کنون، پاسخگوی ۴۲۹ هزار و ۸۴۵ مورد تماس تلفنی بوده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات درمانی، موضوع را برای پیگیری با کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) از طریق سامانه تلفنی ۱۸۱۹ که به صورت شبانه‌روزی پاسخگو هستند، در میان بگذارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha