روح الله رازینی در گفتوگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب توجه به آموزش های مهارتی دانشجویان را از برنامه های وزارت علوم دانست و اظهار کرد: آیین نامه ای که مربوط به دروس کارآموزی، کارورزی، کارآفرینی و کاربینی تدوین شده بر این اساس مجموعه دروس پنج گانه ای در این زمینه تعریف کردیم و از مهر امسال اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: ضوابط عمومی آموزشی دانشجویان توسط خود دانشگاه ها تظیم شده است برخی از دانشگاه ها سراغ این رفتند که قواعد انضباطی آموزشی را هوشمندسازی کنند. البته اجرای این قواعد یک امر فرهنگی نیز است. به این معنی اگر ارکان دانشگاه اعم از اساتید، سیستم مدیریت و غیره ملزم به انضباط آموزشی باشند دانشجو نیز از این امر تبعیت می کند اگر چه باید ضوابط حداقلی حضور و غیاب نیز توسط خود اساتید جدی گرفته شود.
معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت حفظ استقلال دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: ما معتقد هستیم باید تا جایی که ممکن است به استقلال دانشگاه ها احترام بگذاریم و مداخله های ستادی به صورت حداقلی و بیشتر جنبه راهبری و سیاستگذاری داشته باشد.
رازینی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به دلیل اینکه نتایج نهایی کنکور دیرتر از سوی سازمان ملی سنجش اعلام می شود با تاخیر شروع خواهد شد. اما با تدابیری که دانشگاه ها دارند مشکلی در افت کیفیت آموزشی ایجاد نمی شود. در واقع انعطاف و اختیاری که به دانشگاه ها داده می شود کمک می کند این تاخیر را جبران کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها با زحمتی که به اساتید خواهند داد اعم از برگزاری کلاس های جبرانی برای دانشجویان جدیدالورود عقب افتادگی تحصیلی این دانشجویان را حل کنند. همچنین طولانی تر شدن یک هفته ای ترم تحصیلی این دانشجویان از دیگر راهکارهای جبران عقب افتادگی تحصیلی نودانشجویان است.
انتهای پیام
نظرات