• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511455
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرمانده مرزبانی استان:

رفع نواقص فیزیکی انسداد مرزهای کردستان ضروری است

رفع نواقص فیزیکی انسداد مرزهای کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان فرمانده مرزبانی استان کردستان با انتقاد از اینکه حریم امنیتی و انسداد فیزیکی مرزهای کردستان نواقصی دارد و به درستی انجام نشده است، گفت: مرزبانان کردستان این نواقص را با ایثارگری جبران کرده و در شرایط سختی امنیت مرز را تامین می کنند.

سردار سپهری امروز یکشنبه (۱۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک عملیات وعده صادق ۲ و حضور پرشور مردم در نماز جمعه تهران و گرامیداشت یاد شهید حسن نصرالله و همه شهدای امنیت، اظهار کرد: گرامیداشت هفته انتظامی فرصتی برای انعکاس و تبیین بخشی از خدمات این قشر به مردم و افزایش خدمات به جامعه است.

وی، شعار هفته فراجای امسال را مرزبانی هوشمند، مرزنشین قانون مدار، ذکر کرد و افزود: اکثر خدمات مرزبانی در هفته انتظامی، مردم محور بوده و شامل خدمات به مرزنشینان، همایش مرزنشینان، نشست با چند مرز نشین منتخب مرزهای استان، افتتاح طرح‌های عمرانی در مرز که موجب ارتقاء امنیت در مرز شده و دیدار با بازنشستگان است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به نقش مهم رسانه ها در تبیین افکار عمومی اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مرز که باید با کمک رسانه ها رفع و حل شود، تبیین قوانین و مقررات مرز، برای مردم است، فلسفه کنترل مرز و چرایی آن، ضرورت کنترل مرز و عدم تحقق آن باید توسط رسانه ها به مردم تفهیم و تبیین شود.

به گفته وی، مرزبانی خوب زمانی اتفاق می افتد که مردم و مرزبانی کنار هم باشند و تحقق این امر توسط رسانه‌ها امکان پذیر است، با تحقق این مهم امنیت هم پایدار خواهد بود.

سردار سپهری، ادامه داد: مطالبه و استیفای حقوق مردم از مهمترین رسالت های مرزبانی محسوب می‌شود و مرزبانی در تلاش است که در راستای تامین معیشت مردم مشکلات و موانع مرزنشینان را پیگیری کند.

دولت قانون کوله‌بری را تصویب کند

وی، با اشاره به معضل کولبری در منطقه عنوان کرد که قانون باید طوری تنظیم شود که طی آن بیشترین منفعت به مرزنشینان برسد، انتظار می رود که آیین نامه اجرایی این قانون هرچه سریعتر توسط دولتمردان به تصویب رسیده و مشکلات معیشتی مردم حل شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان، با اشاره به اهمیت امنیت مرز بیان کرد: تعریف حریم زرد و قرمز برای مرزهای کشور و به طور کلی حفظ حریم مرز ضروری است و این امر الزاماتی دارد که باید دولتمردان نسبت به تسهیل این الزامات اقدام کنند.

وی هوشمندسازی را از اولویت‌های مرزبانی استان ذکر و عنوان کرد: هوشمندسازی مرز مستلزم تامین زیرساخت‌های مختلفی است و به رفتارها و آموزش های ما برای کارکنان هم بستگی دارد و ما نیز این را ادامه می دهیم تا به اهداف سازمانی دست یابیم.

سردار سپهری، سال جاری را به لحاظ انسداد مرزها برای استان کردستان بسیار مطلوب تر اعلام کرد و گفت: امید است که مجموعه استانداری این روال را ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حریم گذاری و انسداد مرزی کردستان به درستی انجام نشده و لازم است که این امر هرچه سریعتر ارتقاء یابد، افزود: مرزبانان کردستان با ایثارگری نواقص را جبران کرده و مرز این استان را از امن‌ترین و آرام‌ترین مرزهای استان رقم زده اند.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه با حمایت‌های نیروهای مسلح امنیت پایدار در مرزهای استان برقرار است، گفت: خلاهای تجهیزاتی را با همدلی بین نیروهای مسلح در سطح استان جبران و خوشبختانه توانسته‌ایم اقدامات مقابله ای خوبی با قاچاقچیان در سال جاری انجام دهیم.

وی ارزش ریالی کشفیات مرزبانی استان طی ۶ ماهه اول امسال را ۲۳۰ میلیارد تومان طی ۲۷ هزار فقره گشت و کمین اعلام و عنوان کرد که خروج طلا و ارز از کشور، ورود کالاهای غیر استاندارد و خروج دارو، مهمترین کشفیات این عملیات ها در استان است.

سردار سپهری، خاطرنشان کرد: مقابله هوشمند با سرشبکه های قاچاق در استان در راستای هوشمندسازی امنیت ادامه دارد و امسال تاکنون سه نفر شهید در مرزهای کردستان تقدیم امنیت کشور شده است.

وی از توقیف ۲۰۳ دستگاه با شناسایی و دستگیری ۱۲۴۹ نفر در زمینه مقابله با قاچاق در استان خبر داد و یادآور شد: با تلاش همه نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی امنیت برای فعالیت های اقتصادی برقرار بوده و هیچ جای نگرانی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی، وجود ندارد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha