• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511580
  • منبع : نمایندگی کردستان

یک مسئول در دادگستری استان عنوان کرد:

سازش ۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان

سازش ۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان

ایسنا/کردستان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ منجر به سازش بین زوجین شده است.

بهادر اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان از طریق این سامانه، مطابق آمار اخذ شده از مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، تعداد یک هزار ۷۵۳ پرونده طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری به این مراکز ارجاع شد که از این تعداد، ۴۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است.

وی، با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های سامانه مسیر، نظارت‌پذیر بودن این سامانه نسبت به عملکرد مشاوران خانواده است، افزود: سامانه مسیر بستری کاملاً الکترونیک است که به نحو مطلوبی می‌تواند امر مشاوره و ارتباط بین محاکم خانواده و مشاوران را تسهیل کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، تصریح کرد: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین استان کردستان مسئله طلاق و آسیب‌های خانواده است به طوریکه افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد، لذا مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی یادآور شد: ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است و نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود و در صورت عدم سازش، پیامدهای منفی ناشی از جدایی کاهش یابد، لذا در تعدادی از این دعاوی، ارائه خدمات مشاوره خوب می‌تواند از بروز طلاق جلوگیری کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha