• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071511667
  • خبرنگار : 50037

چراغ جشنواره «آلو» در ماسوله غرب کشور به زودی روشن می‌شود

چراغ جشنواره «آلو» در ماسوله غرب کشور به زودی روشن می‌شود

ایسنا/همدان مدیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از برگزاری هفتمین جشنواره آلو روستای توریستی گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در اوایل هفته آینده خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هفتمین جشنواره آلو روستای ملحمدره با متولی‌گری میراث فرهنگی با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، شهرداری، ارشاد اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی روستای ملحمدره با حضور اهالی روستا و گردشگران در روز ۲۲ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران و مردم به تبع هر سال منتظر برگزاری امسال این رویداد بودند، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در آینده نزدیک خبر خوشی برای علاقمندان به این رویداد می‌تواند باشد.

اکبری شایگان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حاشیه این جشنواره بیش از ۱۰ غرفه نیز برای فروش و عرضه محصول آلو و فرآورده‌های آن، گردو، سیب، گیاهان دارویی، موسیر، آش محلی و صنایع دستی روستای ملحمدره  پیش‌بینی شده که مردم و گردشگران می‌توانند از این غرفه در روز برگزاری جشنواره بازدید و خرید داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویداد جشنواره آلوی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در دست اقدام برای ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: دهکده توریستی ملحمدره یکی از ۳۰ روستای هدف گردشگری استان همدان بوده که با دارا بودن طبیعت بکر و زیبای خود هر ساله در فصول مختلف دارای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

وی با اشاره به فعالیت خانه‌های بومگردی و مجتمع گردشگری در این روستا، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۴۹ اثر تاریخی و فرهنگی بوده که ۶۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان اسدآباد دارای ۴۲۰۰ هکتار باغ‌ میوه بوده که از این‌میزان سطح باغات ۳۰۰ هکتار آن به باغات آلو اختصاص دارد، از این میزان سطح باغات آلو سالیانه به‌طور میانگین ۴۵۰۰ تن محصول برداشت می‌شود، بیشترین پراکنش این باغات آلو مربوط به روستای ملحمدره، ویرایی، ترخین‌آباد و هلور سفلی است.

بخشی از آلوی برداشت شده شهرستان به صورت تازه‌خوری و بخشی دیگر توسط بهره‌برداران این بخش به روش‌های سنتی به صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار از جمله بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha