• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071511758
  • خبرنگار : 71588

رایزنی تلفنی بلینکن با وزیران خارجه قطر و عربستان

رایزنی تلفنی بلینکن با وزیران خارجه قطر و عربستان

در سایه یک ساله شدن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه و افزایش تنش‌ها در منطقه، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان سعودی و قطری خود به بررسی تحولات لبنان و تشدید تنش کنونی در منطقه پرداختند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به صورت جداگانه با فیصل بن فرحان و محمد بن عبدالرحمان، همتایان سعودی و قطری خود تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بن فرحان و بلینکن طی تماس تلفنی با یکدیگر تشدید تنش در منطقه، تحولات لبنان و تلاش‌های صورت‌ گرفته درخصوص آن را مورد بررسی قرار دادند.

عبدالرحمان و بلینکن نیز در جریان تماس تلفنی با یکدیگر درخصوص روابط راهبردی مستحکم میان ۲ کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین، تحولات مربوط به تلاش‌های میانجیگران در راستای پایان دادن به جنگ غزه و نیز راه‌های کاهش تنش در لبنان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

این ۲ تماس همزمان با افزایش ترس‌ها از شعله‌ور شدن جنگ منطقه‌ای به‌ویژه در سایه یک ساله شدن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیتسی علیه غزه و افزایش حملات این رژیم به لبنان برقرار شد.

رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه به بهانه «نابودی حماس» تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و با نقض قوانین بین‌المللی جنگ به اهداف غیرنظامی، از جمله مساجد، کلیساها، بیمارستان‌ها، محله‌های مسکونی،‌ مراکز آموزشی و نهادها و کاروان‌های وابسته به سازمان ملل حمله کرده است.

۸۵ درصد جمعیت غزه آواره شده و امکان بازگشت به خانه‌های خود را به دلیل ویرانی کامل برخی محله‌های مسکونی در این جنگ ندارند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی غزه ویران شده یا آسیب جدی دیده است.

جمعیت غزه که در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی قرار دارند، با کمبود شدید مواد غذایی، دارو تجهیزات پزشکی و آب سالم مواجه  هستند. کُند بودن روند تحویل کمک‌های انسانی به غزه به دلیل تبدیل شدن بسیاری از گذرگاه‌های مهم غزه به منطقه جنگی، نگرانی‌ها درباره بروز فجایع انسانی، از جمله قحطی و گرسنگی را افزایش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha