• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071511775
  • خبرنگار : 50976

رئیس سازمان بسیج اصناف استان خبر داد:

تدوین بانک اطلاعاتی شهدای اصناف فارس

تدوین بانک اطلاعاتی شهدای اصناف فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس از تدوین بانک اطلاعاتی شهدای اصناف این استان و همچنین ساخت مستند و تهیه کتابخانه ۵ شهید شاخص این قشر خبر داد.

مهدی دوکوهکی امروز، ۱۵ مهر ماه در یادواره ۶۰۰ شهید اصناف فارس که در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی اتاق اصناف استان برگزار شد، با بیان اینکه شهدای اصناف در زمان جنگ هم به صورت مالی کمک کردند، هم جان خود را تقدیم انقلاب کردند و هم در ستادهای پشتیبانی بسیار فعال بودند، گفت: باید نقش ارزنده اصناف در زمان جنگ تبیین و روشنگری شود.

وی با اشاره به اینکه باید ویژگی‌های برجسته شهدای اصناف به نسل جدید اصناف معرفی و انتقال داده شود، بیان کرد: در ذیل یادواره ۶۰۰ شهید اصناف چند کمیته تشکیل شد که شامل دبیرخانه کمیته، کمیته تکریم از شهدا و ایثارگران، کمیته طرح و برنامه، کمیته پشتیبانی، کمیته اجرایی، کمیته بانوان اصناف، کمیته روابط عمومی و فضای مجازی، کمیته امور شهرستان‌ها و کمیته مجتمع‌های تجاری و بازارها تشکیل شده است. 

دوکوهکی تصریح کرد: تا امروز ۱۸ یادواره شهدای اصناف در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است، همچنین دیدار با خانواده معظم شهدای اصناف را در دستور کار قرار داریم که بخش اعظم آن انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از شهدای اصناف، تهیه عکس، خاطرات و زندگینامه این شهیدان در حال انجام است، همچنین ساخت مستند و تهیه کتابچه برای ۵ شهید شاخص اصناف در دستور کار قرار دارد.

دوکوهکی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته تمام برنامه‌ها به نام و یاد شهدای اصناف برگزار شده است، گفت: در هفته بسیج اصناف، ۴۶ گروه جهادی اصناف به مناطق محروم اعزام شدند که هر خدمت به نام یک شهید اصناف نامگذاری شد همچنین برپایی موکب‌های مختلف و بسیاری برنامه‌های دیگر به نام و یاد شهدای اصناف انجام گرفت.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس از تهیه ۳ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط اصناف خبر داد و بیان کرد: این بسته‌ها به نام و یاد شهدای اصناف در هفته بسیج دانش‌آموزی در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha