قاسم عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا، گفت: با شروع نیمه دوم سال جاری و با استمرار واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق بندر چابهار عملیات تخلیه ۲۳۰ هزارتن گندم، شکر خام و جو دامی در بندر چابهار آغاز و فرآیند انتقال آنها به مقاصد مصرف در حال انجام می باشد.
وی خاطرنشان کرد: با امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهار امکان ارائه خدمات به انواع گروههای کالایی و رویه های گمرکی در بندر چابهار وجود دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت منحصر به فرد چابهار مزیت قابل توجهی است اما همت و تلاش همگان باید بر مزیت رقابتی بندر چابهار باشد.
عسکری نسب اظهار کرد: بندر چابهار یک بندر اقتصادی و رقابتی در منطقه است.
وی افزود: در کنار مزیت موقعیتی چابهار باید برای بهبود دو شاخص توسعه لجستیکی و افزایش ضریب دسترسی چابهار به شبکه بینالمللی حملونقل تلاش کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بخش عمده این شاخصها در حوزه فعالیتهای مدیریتی و چابکسازی فعالیتها از طریق همافزایی، هماهنگی و مشارکت تمام ارکان دولتی و بخش خصوصی امکان پذیر است. البته نباید در زمینه استفاده از تکنولوژیهای جدید در حوزه حملونقل هم غافل بود.
عسکری نسب بیان کرد: زیر ساختهای بندری دو تأثیر مهم بر اقتصاد کلان کشور دارند. با ایجاد زیرساختهای بندری جذابیت برای سرمایهگذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی ایجاد میشود.
وی ادامه داد: مطمئناً جدای از ایجاد اشتغال مستقیم در فعالیتهای بندری، اشتغال و رشد اقتصادی این بخش و تأثیر آن بر رشد تولید ناخالص داخلی کشور مثبت خواهد بود. تأثیر دوم آن بر زنجیرۀ تأمین کالا خواهد بود.
وی ادامه داد: زیرساختهای مناسب بندری تأثیر مهمی بر قیمت تمام شده کالا خواهد داشت چرا که بخش عمدهای از قیمت تمام شده کالا، چه کالاهای تولیدی و چه کالاهای صادراتی و وارداتی، هزینه زنجیرۀ حملونقل و تأمین آن خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات