• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403072922501
  • خبرنگار : 30057

برگزاری طرح ملی کارآفرینی و رویداد باور از ۸ آبان

برگزاری طرح ملی کارآفرینی و رویداد باور از ۸ آبان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی در آبان سال جاری گفت: مهمترین هدف رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی ارائه آگاهی به دانشجویان است.

به گزارش ایسنا، سید فرهنگ فصیحی، طرح ملی ترویج کارآفرینی را یکی از ۱۵ طرح ملی دانست که توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تدوین شد و گفت: این طرح با محوریت پارک‌های علم و فناوری در کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه طرح ملی در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، مستقر و از یک سال قبل ثبت نام‌ها برای حضور در آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره از دوره‌های آموزشی این طرح برگزار شده است، اظهار کرد: علاقه‌مندان در دانشگاه‌های مختلف با توجه به سرانه وزارت علوم برای هر دانشجو و سهمیه‌ای متناسب با دانشگاه‌ محل تحصیل خود می‌توانند در سایت  طرح به آدرس nepp.ir ثبت‌نام کنند و نمایندگان دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده، رزومه دانشجویان را تایید می‌کنند.

فصیحی اضافه کرد: بعد از این مرحله ۱۰ تا ۱۲ عنوان دوره‌های آموزشی تعریف شده که متقاضیان در آنها شرکت کرده و در پایان با شرکت در آزمون، گواهی حضور در این مرحله را دریافت خواهند کرد. این دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از رویدادهای این طرح ملی را «رویداد باور» جهت شبکه‌سازی و انتقال تجربه میان کارآفرینان عنوان کرد و ادامه داد: اولین رویداد باور در اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و دومین دوره آن نیز در آبان سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی در رویداد باور، افراد فرصت تیم‌سازی برای حل مسائل را دارند و با توجه به دستاورد آنها، بهترین تیم‌ها معرفی خواهند شد.

فصیحی، دوره آموزشی را در قالب ۱۲ محور عنوان کرد و با بیان اینکه دانشجویان باید ۱۲ دوره را به طور کامل طی کنند، یادآور شد: طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان دو سال آخر دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش‌بینی شده است. تاکنون حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی ارائه مشاوره به تیم‌ها را از دیگر بخش‌های این طرح ملی ذکر کرد و گفت: در بخش منتورینگ اساتیدی حضور دارند و تیم‌ها را با آسیب‌ها و چالش‌هایی که در مسیر رشد قرار دارند، آگاه می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهمترین هدف رویداد باور و طرح ملی کارآفرینی را ارائه آگاهی به دانشجویان ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد آگاهی از موانع و چگونگی برطرف کردن آنها و آشنایی با تهیه انواع تجهیزات در این مسیر ضروری است. ضمن اینکه برگزاری رویدادها در این طرح ملی بیشتر برای ترویج شبکه سازی و ایجاد آگاهی است تا بستری فراهم شود که در آن افراد با یکدیگر ارتباط بگیرند و از تجارب دیگران در مسیر راه‌اندازی کسب و کار در آینده استفاده کنند.

طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف آموزش و توانمندسازی عادلانه دانشجویان و دانش‌ آموختگان دانشگاه‌های کشور برای اولین بار توسط معاونت نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بر بستر شبکه مهارت و اشتغال برگزار می‌شود.

دومین رویداد باور از ۸ تا ۱۳ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha