• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072922564
  • خبرنگار : 50163

نویسنده کتاب پاییز آمد

تقریظ کتاب پاییز آمد توسط مقام معظم رهبری باعث آرامش روحی من شد

تقریظ کتاب پاییز آمد توسط مقام معظم رهبری باعث آرامش روحی من شد

ایسنا/زنجان نویسنده کتاب پاییز آمد با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب پاییز آمد، گفت: لحظه‌ای که متوجه تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب شدم؛ بسیار خوشحال شدم و این سبب آرامش روحی و خوشحالی من شد.

گلستان جعفریان امروز (یکشنبه ۲۹ مهر ماه) در حاشیه تقریظ کتاب پاییز آمد توسط مقام معظم رهبری که در زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه نگارش این کتاب  از گردآوری یادداشت‌های ارسالی به حوزه هنری آغاز شد، اظهار کرد: پس از مطالعه این یادداشت‌ها متوجه شدم موضوع مربوط به ازدواج یک دختر زیر ۱۸ سال با یک پاسدار است.

وی با اشاره به اینکه با آمدن به زنجان و ملاقات با سوژه بیشتر در جریان زندگی عاشقانه این زوج قرار گرفتم، افزود: پس از آشنایی با راوی متوجه شدم خانم فخرالسادات موسوی یک تفاوت اصلی با دختران هم‌سال خودش از جمله خواهرانش داشت و آن هم بحث ارزشی است که دارد.

جعفریان با اشاره به اینکه من سال‌ها در حوزه نویسندگی فعالیت داشتم اما پاییز آمد با همه آنها متفاوت است، تصریح کرد: در این کتاب همان زندگی معمولی روایت می‌شود اما در کنار دو شخصیت اصلی داستان شخصیت‌های دیگر نیز پررنگ‌ است.

نویسنده کتاب پاییز آمد افزود: نقطه تفاوت من در کتاب این است که خواننده من مختار است که دختری را ببیند که تحصیل می‌کند و کاری به جنگ ندارد و به قول مادرش (مامان لعیا) عطر می‌زند، خوب لباس می‌پوشد، طلا می‌اندازد.

وی ادامه داد: این دختر در ادامه مسیر زندگی خود با یک همسر تحصیل‌کرده ازدواج می‌کند و به آرامی از کنار جنگی که در کشورش است عبور می‌کند اما در عین حال با پارادوکس‌هایی هم مواجه است.

ویجعفریان با بیان اینکه در مسیر نگارش این کتاب مصاحبه‌ها نزدیک ۳۰ ساعت و کار هم ۳ سال طول کشید، متذکر شد: برای نوشتن این کتاب  ماهی یک‌بار به زنجان می‌رفتم و گریه‌های شدید شخصیت اصلی سبب می‌شد کار با سرعت کمی پیش برود، به شکلی که زخم‌های فخرالسادات تازه بودند؛ گویی به‌تازگی همسرش احمد را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha