• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072922599
  • خبرنگار : 50167

روایت عاشقانه و حماسی زندگی با یک شهید در «پاییز آمد»

روایت عاشقانه و حماسی زندگی با یک شهید در «پاییز آمد»

ایسنا/زنجان راوی کتاب «پاییز آمد»، از خاطرات زندگی مشترک خود با شهید احمد یوسفی می‌گوید؛ از انتخاب جسورانه‌اش در ازدواج، تا لحظات تلخ وداع و تأثیر تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب پاییز آمد.

فخرالسادات موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با روند شکل‌گیری کتاب پاییز آمد، اظهار کرد: دوستان و آشنایان بنده در سال ۹۵ توصیه کردند، خاطراتم را بازگو کنم و دست‌نوشته‌هایم از طریق آقای مرتضی سرهنگی به دست خانم گلستان جعفریان رسید و وی تصمیم گرفت تا این خاطرات را به صورت کتاب تدوین کند.

او با اشاره به اینکه جعفریان برای آشنایی بیشتر به زنجان سفر کرده و خاطرات را جمع‌آوری کردند، افزود: فرآیند تدوین کتاب به دلیل فاصله طولانی و سفرهای متعدد به زنجان، زمان‌بر بود و نهایتاً پس از تکمیل خاطرات، چاپ کتاب یک سال طول کشید.

موسوی از رونمایی کتاب پاییز آمد خبر داد و گفت: روز رونمایی از کتاب پاییز آمد، مصادف با شهادت شهید احمد یوسفی بود که این موضوع بسیار برای من حائز اهمیت بود.

او در خصوص سختی‌های بازگویی خاطراتش، به ویژه لحظات وداع با شهید، ادامه داد: روایت قسمت‌هایی از زندگی مشترک‌مان با شهید، مخصوصاً وداع آخر، بسیار دشوار بود و بازگو کردن آن لحظات تلخ، بار سنگینی بر دوشم گذاشت.

راوی کتاب پاییز آمد، به انتخاب شهید احمد یوسفی به عنوان همسر، علی‌رغم مخالفت خانواده خود اشاره کرد و افزود: بافت فرهنگی خانواده‌های ما متفاوت بود اما من از جوانی به دنبال کسی بودم که بتوانم با او مسیر رشد را طی کنم.

موسوی با بیان اینکه شهید یوسفی در مراسم خواستگاری گفت ممکن است شهید یا مفقودالاثر شود و روی من حساب نکنید، تصریح کرد: من با همه سختی‌ها کنار آمدم و این زندگی را انتخاب کردم.

او در رابطه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب پاییز آمد، اظهار کرد: من اصلاً به تقریظ فکر نمی‌کردم و حتی گمان نمی‌کردم کتاب به دست مقام معظم رهبری برسد. وقتی متوجه شدم ایشان با ذوق ادبی سرشار خود بر این کتاب تقریظ نوشته‌اند، احساس کردم حرکتم مورد تأیید قرار گرفته و این موضوع باعث آرامش و خوشحالی‌ من شد.

راوی کتاب پاییز آمد از جوانان خواست این کتاب را مطالعه کنند و خاطرنشان کرد: این کتاب سبک زندگی یک دختر جوان و ازدواج با یک سپاهی در دوران جنگ را نشان می‌دهد. چالش‌ها و تجربیات این زوج می‌تواند انگیزه‌بخش و الهام‌دهنده برای جوانان امروز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha