• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403073022703
  • خبرنگار : 30057

همکاری دانشگاه امیرکبیر برای توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های فنی و مهندسی

همکاری دانشگاه امیرکبیر برای توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های فنی و مهندسی

رئیس پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این پژوهشکده را پل ارتباطی میان این حوزه با سایر حوزه‌های فنی و مهندسی دانست و گفت: در این راستا همکاری‌هایی را با سایر نهادها برای توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم.

سعیده ممتازی، عضو هیات علمی گروه هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در گروه هوش مصنوعی دانشگاه فعالیت‌های متنوعی را در حوزه‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت در حوزه هوش مصنوعی داشتیم و احساس نیاز شد که هوش مصنوعی با توجه به کاربردهای متنوعی که در حوزه‌های مهندسی مختلف دارد، نیاز است تعامل بیشتری میان دانشکده مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی با سایر دانشکده‌ها ایجاد شود.

وی افزود: دانشکده‌های مختلفی چون مهندسی نفت، نساجی، مهندسی پزشکی و غیره نیازمند هستند تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای حوزه‌های کاربردی خود بهره ببرند و در این راستا تلاش کردیم که فضای بین رشته‌ای را در این حوزه ایجاد کنیم تا فناوری‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کاربردی شود.

ممتازی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کاربردهای هوش مصنوعی نیاز به همکاری بین رشته‌ای دارد، اظهار کرد: یکی از اهداف پژوهشکده هوش مصنوعی این است که پلی میان هوش مصنوعی با سایر حوزه‌ها باشد؛ از این رو در این پژوهشکده نه تنها از محققان دانشکده مهندسی کامپیوتر دعوت به همکاری کردیم، بلکه محققان سایر حوزه‌ها نیز با ما همکاری دارند.

رئیس پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه این پژوهشکده یک مرکز تحقیقاتی نوپا است، خاطر نشان کرد: با مذاکراتی که انجام شده، پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف با نهادهایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مستضعفان  تعریف کردیم.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت‌های این دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های ما بین رشته‌ای است، بسته به این که طرح‌های اجرا شده در چه حوزه‌ای است، با داده‌های متنوعی روبرو هستیم و در مورد زیر ساخت پردازشی با وجود ابررایانه سیمرغ در دانشگاه مشکلی در این زمینه نداریم و تعامل خوبی در این حوزه داریم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha