• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403073022761
  • خبرنگار : 50599

استاندار سیستان و بلوچستان:

تلاش و دقت در اجرای پروژه های ملی و استانی در اولویت کاری است

تلاش و دقت در اجرای پروژه های ملی و استانی در اولویت کاری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ساماندهی و اختصاص امکانات برای حاشیه نشینیان شهر چابهار ضروری است و این امر باعث کاهش معضلات اجتماعی و حل مشکلات پیش روی هزاران نفر از ساکنان این مناطق خواهد شد.

محمد کرمی امروز دوشنبه ۳۰ مهر در بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، طرح های در دست اجرا و حاشیه نشینی شهر چابهار اظهار کرد: ساخت پروژه یک هزار واحدی میرآباد یکی از نیارمندی های منطقه بود که می تواند کمک شایانی به اقشار کم درآمد در خانه دار شدن داشته و نقش بسزایی در ساماندهی حاشیه شهر چابهار دارد.

وی افزود: ساخت مدرسه، مسجد، مکان ورزشی و تفریحی در این پروژه برنامه ریزی شده که می تواند در ساماندهی حاشیه نشینی نقش مثبت و ماندگاری داشته باشد.

استاندار سیستان وبلوچستان در ادامه بازدیدهای خود از طرح ها عمرانی چابهار گفت: پیشرفت طرح های عمرانی و پروژه های در دست ساخت شهرستان چابهار، بویژه طرح اقدام ملی مسکن از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده و خیلی از طرح ها بزودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

کرمی ادامه داد: پروژه ۱۱ هکتاری کمب و ۶۳۰ واحدی اقدام ملی مسکن، پروژه موج، تعاونی مسکن اداره بندر، یک هزار ۸۳۲ واحدی پشت ترمینال فقط قسمتی از پروژه های ماندگار این شهرستان است.

وی همچنین گفت: پروژه مکران سازه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین آخرین اقدامات و روند عملیات زیرساخت راه آهن را نیز مورد بررسی قرار داد.

کرمی افزود: پروژه ابنیه زیرسازی راه آهن شهرستان از پیشرفت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و پروژه ای است که با اتمام آن شاهد توسعه و تحول منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: تلاش در اجرای پروژه های ملی و استانی در اولویت کاری است کیفیت و باید دقت کافی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران باید در موعدد مقرر انجام گیرد، گفت: در طرح های مختلف توجه به مسائل اجتماعی و شرایط اقلیمی باید لحاظ شود تا با گذشت زمان شاهد افت کیفیت پروژه ها نشویم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از روند اجرایی کریدور پلیس راه چابهار به سه راهی ریمدان نیز بازدید کرد.

کرمی گفت: این مسیر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می تواند با افتتاح و راه‌اندازی این کریدور اتصال به مرز ریمدان شاهد توسعه و تجارت و صادرات به  کشور پاکستان باشیم.

کرمی از شهر جدید تیس و پروژه های در حال اجرای آن نیز بازدید کرد و گفت: شهر جدید تیس در حد فاصل شهرستان‌های کنارک و چابهار در زمینی به مساحت حدود چهار هزار هکتار در حال احداث است.

وی ادامه داد: این شهر اولین شهر جدید ساحلی کشور و اولین شهر از نسل نوین با کارکرد گردشگری و مسکونی شهرهای جدید در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha