• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403073022870
  • خبرنگار : 50214

سخنگوی شورای شهر:

دیگر شاهد اتفاقات سیل ۱۴۰۰ در شهر یزد نخواهیم بود

دیگر شاهد اتفاقات سیل ۱۴۰۰ در شهر یزد نخواهیم بود

ایسنا/یزد سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ضمن اشاره به اجرای بالغ بر چهار میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر طی سه سال گذشته، از اقدامات قابل توجه شهرداری در زمینه حفاظت شهر در برابر سیلاب‌ها و آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته دیگر شاهد اتفاقاتی مشابه سیل سال ۱۴۰۰ در شهر یزد نباشیم.

حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه در نشست ماهانه با خبرنگاران به اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط شهرداری در شهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شده به فصل بارش‌ها، یکی از دغدغه‌های مردم موضوع ایمنی شهر در برابر بارش‌ها و آبگرفتگی‌هاست که در همین راستا اعتبارات خوبی لحاظ و اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای شهری مانند یزد که در یک پهنه گسترده واقع شده، حفر چاه‌های جذبی در کنار ایجاد کانال‌های هدایت آبهای سطحی به منظور دفع آنهاست.

حیدری عنوان کرد: به همین منظور طی سال‌های اخیر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، یک هزار و ۲۱۳ حلقه چاه جذبی با عمق دو برابری نسبت به قبل، حفر و ۲۰۵ حلقه چاه قدیمی نیز اصلاح شده که بیشترین آنها مربوط منطقه بافت تاریخی شهر با حفر ۳۴۱ چاه جدید و اصلاح ۸۵ حلقه چاه قدیمی بوده است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ایمنی شهر را اجرای طرح دفع آب‌های سطحی با توجه به گسترش شهر و محدود ماندن طول مسیل(رودخانه) شهر ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته و ۲۷ کلیومتر کانال دفع آب‌های سطحی در تمام مناطق شهر اجرا شده است.

دیگر شاهد اتفاقات سیل ۱۴۰۰ در شهر یزد نخواهیم بود

این عضو شورای شهر عنوان کرد: البته اتصال کانال‌های بلوار شهید صدوقی و میدان باهنر به مسیل اصلی شهر، ایجاد کانال از میدان خاتمی به سمت چهار راه فرهنگیان، بخشی از بلوار اسلامی ندوشن، خیابان مقداد، بخشی از آزادشهر و از چهار راه پژوهش تا میدان اطلسی، هنوز باقی مانده که جمعاً نیاز به حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که البته ۹ میلیارد تومان آن تاکنون مصوب شده است.

وی یادآور شد: آب جمع‌آوری شده سطح شهر از طریق کانال‌های ایجاد شده به سمت خارج شهر و اکوپارک برای استفاده بهینه از آنها جهت آبیاری فضای سبز منتقل می‌شود.

حیدری تاکید کرد: قطعاً با اقداماتی که در این باره صورت گرفته و با تکمیل این طرح، قطعاً دیگر مشکل آبهای سطحی و خساراتی که در سیل دو سال قبل شهر یزد از این ناحیه اتفاق افتاد را نخواهیم داشت.

وی همچنین گفت: احیای مسیل (رودخانه) ۹ کیلومتری شهر نیز در دوره قبل شورا به طول ۲۰۰ متر و در دوره کنونی به طول ۱۳۰۰ متر انجام شده و همچنان در حال اجراست که با اجرای این طرح، زیباسازی مسیر رودخانه و امکان استفاده جهت برخی ورزش‌ها از این فضای شهری فراهم خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: همچنین ضمن تقویت چهار سیل بند قبلی شهر یزد، چهار سیل بند دیگر و سایر اقدامات برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده و امیدواریم ورود سیلاب به شهر یزد را دیگر همانند سیل چند سال قبل نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طی سه سال گذشته از دوره ششم شورای شهر، دو میلیون و ۷۷۴ هزار مترمربع زیرسازی معابر شهر با اعتبار ۶۵۶ میلیارد تومان و به همین میزان آسفالت جدید این معابر با اعتبار ۵۹۵ میلیارد تومان انجام شده است.

دیگر شاهد اتفاقات سیل ۱۴۰۰ در شهر یزد نخواهیم بود

به گفته حیدری، علاوه بر ۱۴۸ هزار متر جدول گذاری با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان، یک میلیون و ۳۸۶ هزار مترمربع روکش آسفالت معابر را نیز با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در طی این سال انجام داده‌ایم.

 وی گفت: در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی این مدت جهت زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت و لکه گیری معابر استان هزینه شده است که در نوع خود عدد قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبل است.

وی همچنین در ادامه سخنانش اظهار کرد: درآمدهای شهرداری در شش ماهه اول که باید ۲۳۰۰ میلیارد تومان می‌بود، متاسفانه ۳۱ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ محقق شده که ناشی از عدم تحقق فروش املاک، تسهیلات بانکی و درآمدهای عمومی بعضاً به خاطر تغییر دولت بوده است.  

سخنگوی شورای شهر یزد، این کسری را حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: به همین دلیل نیز روند کند برخی از طرح‌های شهر و بعضاً نارضایتی برخی پیمانکاران حوزه شهری را شاهدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha