دکتر علی جعفریان مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه ۲آبان در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: بدنه دانشگاه فعالیت اصلی حوزه سلامت را شکل میدهد و با تغییر مدیریت بنا نیست اختلالی در روند ارائه خدمات ایجاد شود اما تاثیر و نقش این تغییر قطعا بهبود فرآیندها است.
وی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را جزو دانشگاههای بزرگ کشور یاد کرد و افزود: حوزه سلامت کمترین نگرانی در همه بحرانهای کشور است و این جای بسی امیدواری است.
این مسئول با اشاره به اینکه بهداری رزم در دوران دفاع مقدس درخشید و جای نگرانی نداشتیم، تصریح کرد: دانشگاه مازندران ۲۶ بیمارستان با ۳ هزار تخت دارد که حاکی از تصمیمات اشتباه گذشته است و بعید میدانم بیمارستانی با تخت زیاد چندان در حوزه دولتی، اقتصادی باشد.
مشاور عالی وزیر بهداشت بیان کرد: باید ذینفعان داخلی ما راضی باشند زیرا اگر رضایت آنان کسب نشود قطعا رضایت مردم نیز سخت حاصل خواهد شد و تمام هدف ما رضایتمندی مردم است.
دکتر جعفریان با اعلام اینکه پزشک و پرستار ناراضی نمیتواند خدمات خوبی به مردم دهد، یادآور شد: در شرایط کنونی انتظار اینکه از دولت بودجه عمرانی بزرگی داشته باشیم وجود ندارد و چنین انتظاری محقق نمیشود. میتوان از ظرفیت خیرین بهره برد.
این مسئول با بیان اینکه اگر خیرین ورود نکنند ما برون رفت از شرایط نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمامی پروژههای عمرانی با مشکل بودجه مواجه است و لذا باید از ظرفیت خیرین در تکمیل پروژههای درمانی بهره ببرید.
مشاورعالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه ویژه به حوزه سلامت داریم و دلیل آن آشنایی رئیس جمهور به این حوزه است ادامه داد: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است و باید نظام مسائل و مشکلات احصاء شود.
دکتر جعفریان بیان کرد: حوزه سلامت یک حوزه فنی است و سیاسی نیست و نباید آن را مسائل سیاسی کرد و اینگونه عمل نکنیم نفعی به کسی نمیرسد.
وی با اعلام اینکه حوزه سلامت، چپ و راست و جناح نمیشناسد و دکتر رضایی با این نگاه، تیم خود را تکمیل کند، اظهار کرد: بیمارستانهای نیمه کاره چالش مازندران است و باید بار مراجعات درمانی را در کنار پیشگیری به جلو ببریم.
این مسئول با تاکید براینکه باید منابع به صورت متوازن میان بهداشت و پروژههای بیمارستانی توزیع شود، بیان کرد: جذب مشارکت همه ذینفعان و تکریم همه کارکنان بعنوان یک اصل برای دست یابی به رضایتمندی مردم است.
مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تصریح کرد: باید موانع پیش رو با همراهی همه کارکنان از میان برداشته شود و انتظار ما از هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه، همراهی و کمک است تا جلب رضایت مردم حاصل شود.
انتهای پیام
نظرات