• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080705080
  • منبع : نمایندگی اردبیل

۹ آبان؛

اختتامیه دومین دوره مسابقه ملی کارتون در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار می‌شود

اختتامیه دومین دوره مسابقه ملی کارتون در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس باشگاه هنری و ادبی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آئین اختتامیه دومین دوره مسابقه ملی کارتون در دانشگاه آزاد اردبیل خبر داد.

عباس محمدی هفتم آبان در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین جشنواره ملی کارتون دانشگاه های آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: توجه جهان معاصر به کاریکاتور یا کارتون، سبب تمرکز بر برگزاری این رخداد در سطح دانشگاه آزاد اسلامی کشور شده است و ۴۵ اثر از آثار برتر جشنواره، به شکل نمایشگاهی در نگارخانه ختایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیل به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه‌ آزاد اسلامی کشور مشغول تحصیل هستند که بسیاری از آنها از استعدادهای هنری و ادبی بالایی برخوردارند و برای شکوفایی استعدادها و بالندگی دانشجویان هنرمند، جشنواره های متنوعی برگزار می‌شود که جشنواره کارتون از جمله این برنامه‌هاست.

محمدی از راه اندازی دفاتر رشد استعدادهای فرهنگی ادبی در همه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: اواخر آبان ماه جشنواره شعر و اواسط آذرماه جشنواره نمایش با رقابت ۱۵ اثر در واحد نجف آباد و اواخر آذرماه نیز جشنواره هنرهای تجسمی در پنج شاخه هنری در یزد برگزار خواهد شد.

رئیس باشگاه رشد استعدادهای فرهنگی ادبی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برگزاری دومین جشنواره ملی کارتون به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، ناشی از خاستگاه بودن اردبیل برای هنر کاریکاتور است و خوشبختانه استادان و هنرمندان نامداری در این استان در این رشته هنری فعالیت می‌کنند.

رئیس باشگاه رشد استعدادهای هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر اینکه بیش از ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند، بیان کرد: برخی از آثار ارسالی از شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، لرستان، مشهد، تبریز، تهران، کرج و اردبیل به این جشنواره ارسال شده و پس از داوری و گزینش آثار برتر، اختتامیه این رویداد در نهم آبان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد.

فرشید سلیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم در این نشست خبری با بیان اینکه دانشگاهها محل آزاد اندیشی هستند، گفت: جشنواره ملی کارتون از ۲ سال قبل در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی کشور برگزار می‌شود و مرحله نخست آن در تهران برگزار شد.

وی افزود: امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مفتخر به میزبانی دومین جشنواره ملی کارتون است و برگزاری این رویداد در اردبیل برای معرفی هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی این استان نیز موثر است.

رسول حاجی زاده دبیر دومین جشنواره ملی کارتون دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز با توجه به وقایع غزه و فجایعی که رژیم صهیونیستی به بار می آورد، هر هنرمند متعهد می‌داند که باید در طرف درست تاریخ بایستد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی کارتون دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۵ اردیبهشت ماه امسال گفت: کارتون می‌تواند محتوای یک مقاله چند صفحه ای را در یک صفحه به مخاطب منتقل کند.

این استاد و داور جشنواره های ملی کاریکاتور اضافه کرد: با وجود اشتراکاتی که از نظر مفهومی بین کارتون و کاریکاتور وجود دارد، کاریکاتور بر روی چهره و کارتون بر روی موضوع متمرکز می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha