مهدی حیدری یکشنبه ۲۰ آبان ماه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به ترافیک ساعات اولیه روز شهر همدان، اظهارکرد: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک سرنشین دانشآموزی است که متاسفانه بسیاری از سرویسهای مدارس توسط والدین یا سرویسهای تک سرنشین جابهجا میشوند و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
حیدری یکی از سیاستها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطعها دانست و افزود: در کنار توسعه حملونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمندسازی تقاطعها حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطعها در کنار پارک حاشیهای بر کسی پوشیده نیست، افزود: هوشمندسازی تقاطعها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغهای راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد میکند.
حیدری با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پسزدگی ترافیک شهر است، اضافه کرد: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیهای میتوان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیهای، اظهار کرد: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیهای به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.
وی با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاکخوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیهای، اضافه کرد: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد میتواند راههای دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
حیدری در ادامه با انتقاد از اینکه تصمیمگیران استان باید بدانند که شهرداری ابتدا باید به وظایف خود و اولویتهایش بپردازد، تصریح کرد: ما با شادی مردم و برگزاری جشنوارهها مخالف نیستیم اما شهرداری با توجه به کمبود منابع مالی؛ انجام وظایفش را در اولویت قرار دهد.
این عضو شورای شهر گفت: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متأسفانه پرداخت نمیشود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کردهایم اما هیچ اقدامی نشده بر این اساس باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.
وی همچنین به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اخیرا اقدامات قابل توجهی داشته بهویژه طرح ای وی ال که قابل تقدیر است.
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت الله نجفی، اظهار کرد: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفهای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم. در حوزه تصمیمگیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاهها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان همچنین با اشاره به اینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسیهای شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی که برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم، یادآور شد: متأسفانه هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شدهاند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.
انتهای پیام
نظرات