فرشید قاسمی امروز، ۲۲ آبان ماه درجمع کارشناسان سنجش و امتحانات ادارات سراسر استان فارس که در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با بیان اینکه استان فارس در سال اخیر توانسته است در موضوع نمرات امتحانات نهایی در کشور رشد داشته باشد، گفت: موفقیتهای کسبشده دانشآموزان استان در سال گذشته در بخشهای مختلف آموزش بیربط به عملکرد مسئولان سنجش و ارزشیابی ادارات نیست.
وی با اشاره به برگزاری انواع سنجش و امتحانات در مدارس گفت: بر اساس این تنوع، اهداف برگزاری امتحانات متفاوت است به عنوان مثال گاهی امتحانات برای یادگیری و گاهی امتحانات از یادگیری انجام میشود.
قاسمی ادامه داد: امتحاناتی که با هدف یادگیری برگزار میشود نیازی به سختگیریهای مرسوم ندارد، چراکه هدف یادگیری است و امتحان صرفاً وسیلهای در این مسأله است.
وی با اشاره به سرعت رشد و تکنولوژی در دنیا، اظهار کرد: اتخاذ تصمیمها و استراتژیهای مناسب در بخشهای مختلف آموزش و پرورش خصوصاً در بخش سنجش و امتحانات بسیار مهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تغییر رویکردهای منفعلانه و تبدیل آن به رویکردهای فعال را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر وقت کمتری برای کار گذاشته شود ضریب ریسک و خطا بالا میرود این در حالی است که اگر برنامهریزی و وقتگذاری صورت بگیرد قطعاً خطای کار کمتر خواهد شد.
رییس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بیان کرد: سیاست سنجش و ارزشیابی در آموزش و پرورش توجه به سمت کیفیت بخشی به امتحانات است و این موضوع نیازمند این است که توجه بیشتری به تشکیلات و شرح وظایف کارشناسان سنجش در ادارات شود.
امیر شیرازینژاد تصریح کرد: امسال همانند سالهای گذشته امتحانات دیماه ویژه دانشآموزان پایه دوازدهم برگزار میشود.
انتهای پیام
نظرات