• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403091410613
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان تأکید کرد

شناسایی و تجاری سازی خلاقیت دانش‌آموزان

شناسایی و تجاری سازی خلاقیت دانش‌آموزان

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان باید شناسایی و تجاری‌سازی شود.

حمید ملانوری‌شمسی چهارشنبه، ۱۴ آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: آموزش مهارت‌های عملی به تنهایی کافی نیست؛ دانش‌آموزان باید فضایی برای کاربرد این مهارت‌ها در کسب‌وکار واقعی داشته باشند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که خلاقیت و نوآوری از خود نشان می‌دهند، باید شناسایی شده و فرصت تجاری‌سازی ایده‌هایشان فراهم شود.

وی تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید به عنوان مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در حوزه تعلیم و تربیت عمل کند و نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای کیفی آموزش و پرورش داشته باشد.

ملانوری شمسی خاطرنشان کرد: جامعه امروز به افرادی نیاز دارد که مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند و بتوانند نیازهای متنوع جامعه را پاسخ دهند.

 استاندار همدان یادآور شد: تربیت صحیح دانش‌آموزان نیازمند مشارکت همه‌جانبه جامعه، از معلمان و خانواده‌ها گرفته تا دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، است و آموزش‌ و پرورش نمی‌تواند به‌تنهایی این بار سنگین را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از معضلاتی مانند فرار مغزها یا کمبود نیروی انسانی متخصص، باید به تربیت دانش‌آموزانی بپردازیم که خلاق، توانمند و متعهد به جامعه باشند.

ملانوری شمسی اظهار کرد: در حال حاضر نقشه جامع تحول و پیشرفت استان در دست تهیه است. این نقشه شامل برنامه‌هایی در حوزه آموزش، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال است که بر اساس نیازهای جامعه تدوین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌هایی مانند ورزش و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: عدم شناسایی این استعدادها ممکن است به مهاجرت آن‌ها یا هدررفت توانایی‌هایشان منجر شود.

ملانوری شمسی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کاهش سطح امید و اعتماد به آینده در میان دانش‌آموزان است، تأکید کرد: آموزش‌ و پرورش باید فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان به آینده شغلی و تحصیلی خود امیدوار باشند.

وی یادآور شد: رفتارهای مثبت و منفی در جامعه بر افراد تأثیر مستقیم دارد. به همان میزان که جامعه در موفقیت یک فرد نقش دارد، در ایجاد مشکلات و آسیب‌ها نیز دخیل است.

وی با بیان اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی، باید به مسائل فرهنگی به شکل عمیق و نه صرفاً با دستورالعمل‌های سطحی پرداخته شود، گفت: تغییرات فرهنگی نیازمند اقدامات ریشه‌ای و بلندمدت است.

استاندار همدان تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از همان ابتدا آموزش ببینند که مهارت‌هایشان چگونه می‌تواند به بهبود جامعه کمک کند. این رویکرد می‌تواند آن‌ها را به شهروندانی مسئول و متعهد تبدیل کند.
 

وی اظهار کرد: برای دستیابی به تحول در آموزش‌وپرورش و حل مشکلات اجتماعی، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و اجرایی هستیم. این برنامه‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه و آینده‌نگری تدوین شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha