سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با اخذ مجوزهای لازم از دولت (سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی) با مشارکت وزارت راه و شهرسازی با شهرداری شوشتر مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای مشارکت وزارت راه و شهرسازی در احداث پل چهارم شوشتر صادر و در بودجه سال آینده تصویب شد.
وی افزود: با توجه به اینکه این پروژه در لایحه بودجه ١۴٠۴ خواهد آمد، بنابراین عملیات اجرایی این پل از اواخر نیمه اول سال ١۴٠۴ آغاز خواهد شد.
سادات ابراهیمی ادامه داد: احداث پل چهارم شوشتر مهمترین پروژه عمرانی در شهر تاریخی شوشتر است که به منظور بهبود زیرساختها و تسهیل رفت و آمد در منطقه ساخته میشود. احداث این پل به رونق بازار و بهبود رفاه اجتماعی مردم کمک شایانی میکند.
وی افزود: با افتتاح پل چهارم، دسترسی به نقاط مختلف شهر تسهیل شده و این امر موجب افزایش تعاملات اقتصادی و اجتماعی در منطقه میشود. بازار شوشتر که یکی از مراکز مهم تجاری در این شهر است، با رونق بیشتری مواجه شده و کسب و کارها میتوانند از این فرصت بهرهبرداری کنند.
سادات ابراهیمی عنوان کرد: این پل نه تنها به عنوان یک مسیر عبوری عمل میکند، بلکه به زیباییهای شهری افزوده و فضای عمومی را نیز بهبود میبخشد. همچنین پل چهارم به عنوان یک اقدام اساسی زیرساختی و تاثیرگذار برای رشد و توسعه شهرستان شوشتر است که یکی از مطالبههای جدی مردم در قبل از ورود اینجانب به مجلس دوازدهم بود و این مطالبه به حق مردم تصویب شد.
وی با اشاره به تصویب این طرح بزرگ عمرانی در بودجه گفت: میزان مشارکت وزارت راه و شهرسازی برای احداث این پل ۳۰۰ متری که از نوع بتنی سگمنتال (cantilever) پیش تنیده خواهد بود مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان برای سه سال است و شهرداری شهرستان شوشتر نیز موظف به احداث مسیرهای ارتباطی برای این پل خواهد بود.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه ظرف ٨ سال گذشته حتی یک پروژه دارای ردیف ملی در شهرستان شوشتر تصویب نشده بود و این پروژه بعد از ۸ سال با پیگیریهای شبانهروزی در لایحه بودجه ١۴٠۴ مصوب شد .
سادات ابراهیمی با بیان اینکه احداث پل چهارم در شوشتر از اهمیت زیادی برخوردار است و میتواند تاثیرات مثبت متعددی بر روی جامعه و اقتصاد منطقه داشته باشد، گفت: احداث این پل میتواند به تسهیل تردد وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر و تصادفات کمک کند. این امر به ویژه در مواقعی که پلهای موجود ظرفیت کافی ندارند، بسیار حائز اهمیت است و با ایجاد یک پل جدید، بار ترافیکی پلهای قدیمی کاهش مییابد و این موضوع به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیرهای ترددی کمک خواهد کرد.
وی افزود: پل چهارم میتواند به مناطق دورافتاده و روستاهای اطراف شوشتر دسترسی بهتری بدهد و این امر میتواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق محروم روستایی کمک کند و با بهبود زیرساختهای حمل و نقل، زمینه برای جذب سرمایهگذاریهای جدید فراهم میشود. این موضوع میتواند منجر به ایجاد شغلهای جدید و رونق کسبوکارهای محلی شود.
سادات ابراهیمی با اشاره به حفظ میراث فرهنگی با احداث این پل گفت: شوشتر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران دارای جاذبههای فرهنگی و تاریخی است. احداث پل جدید میتواند به حفظ و معرفی این جاذبهها کمک کند و گردشگری را رونق بخشد و به طور کلی، احداث پل چهارم در شهرستان نه تنها بهبود زیرساختهای حمل و نقل را به همراه دارد، بلکه میتواند تاثیرات مثبت گستردهای بر روی گردشگری و زندگی روزمره مردم و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.
سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: با احداث این پل زمان پیمایش بین بالادست شوشتر و پایین دست به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده و از همه مهمتر بار ترافیکی پل بند گرگر و پل آزادگان کاهش چشمگیری خواهد داشت تا شاهد ارتقا گردشگری در شهرستان و حفظ هرچه بهتر آثار با ارزش ثبت شده جهانی باشیم و همچنین پل فرسوده آزادگان مجالی برای عمر بیشتر و امکان تعمیر و نگهداری هرچه بهتر داشته باشد.
انتهای پیام
نظرات